Ze čtyřiceti tisíc vozů, které společnost Cebia letos už prověřila, mělo 42 % vozů pozměněnou hodnotu ujetých kilometrů. TO je o pěti procent více než loni.
Zásadním problémem v tomto je pravděpodobně fakt, že stáčení kilometrů není v ČR posuzováno jako trestný čin, byť jde o podvod, kvůli kterému může kupující přeplatit i poměrně vysokou sumu nad reálnou hodnotu vozu.
Podle Cebie navíc mělo devět procent vozů jinou závažnou závadu, šlo zvláště o změny VIN kódu a roku výroby, tedy umělé omlazování vozu.
Cebia prověřila za první čtvrtletí 40 tisíc vozů, z toho více než polovinu ji dodali obchodníci s automobily, velkým zákazníkem je i síť autobazarů AAA Auto.
Systém Autotracer, který Cebia spravuje, shromažďuje důležitá data o vozech, například rok výroby, servisní historii, VIN kódy a další identifikátory vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.