Brillinace v Evropě končí pro absolutní nezájem

Marek Litzman, 10. května 2010, 12:30 Google+

Jedna z prvních čínských vlaštovek v Evropě, Brilliance, se stahuje. Důvodem jsou mizivé prodeje vozů této značky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BS4

BS4 | foto: Brilliance

Sdílejte článek

Před pár lety se Evropa třásla strachy. Čekal se mohutný nástup automobilek z Číny, které by v případě úspěchu mohly znamenat ohrožení místní produkce. Zatím se problémy v žádném případě nekonají.

Jednou z mála automobilek, které si troufnou i na náročný trh v Evropě, je Brilliance. Asi se sluší říci spíše byla.

Brilliance se po prodejních neúspěších rozhodla pro taktický ústup. Zatímco původní plány na prodeje byly stanoveny na 150 tisíc vozů za pět, let, ve skutečnosti se v minulých třech letech nepodařilo zákazníkům udat o mnoho více než pět set vozů.

O nízké prodejní výsledky se bezpochyby zasloužila jednak tradiční konzervativnost evropských zákazníků, kteří nové značce jednoduše nedůvěřovali, ale také špatné výsledky v nárazových testech a pochybnosti ohledně kvality vozů. Navíc cena nebyla natolik nízká, aby uvedené potíže vyvážila a mohly ji bez větších potíží konkurovat zaběhnuté modely v Evropy a Asie.

Vytisknout

Diskuze: Brillinace v Evropě končí pro absolutní nezájem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

Škoda Fabia RS+ a Octavia RS+ studie ostřejších RS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud