Dopravně-bezpečnostní kampaň s názvem Nemyslíš - zaplatíš! bude pokračovat i příští rok. Ministerstvo totiž vypsalo výběrové řízení na zajištění kampaně za celkovou částku 45 milionů korun, sdělil ve čtvrtek Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva.
Měly by se natočit tři nové televizní spoty se zaměřením na dodržování bezpečné vzdálenosti mezi auty, viditelnost účastníků silničního provozu a na problematiku motocyklistů. Veškeré informace budou v nejbližších dnech zveřejněny na Informačním systému o veřejných zakázkách. Zájemci mohou své nabídky podávat do 28. 6. 2010.
Některá dosavadní témata, jako například alkohol a drogy za volantem, používání bezpečnostních pásů či dětských autosedaček a bezpečnost na železničních přejezdech zůstanou v kampani i nadále.
"Jsem rád, že naše úspěšná kampaň bude moci pokračovat i v příštím roce, a pevně věřím, že bude dále napomáhat stále se zlepšujícímu trendu v počtu úmrtí na českých silnicích," řekl ministr dopravy Gustav Slamečka.
Kampaň trvá od října 2008 a původně byla naplánována jen do konce roku 2010. Celkové náklady za toto období dosáhnou částky 150 milionů korun. Statistiky dopravních nehod za poslední měsíce jednoznačně potvrzují účinnost kampaně. Vloni poklesl ve srovnání s předchozím rokem počet usmrcených v silničním provozu o 160 osob. V roce 2010 policie zaznamenala další pokles, tentokrát o rekordních 30 procent, zdůvodňuje ministerstvo pokračování kampaně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.