Dopravně-bezpečnostní kampaň s názvem Nemyslíš - zaplatíš! bude pokračovat i příští rok. Ministerstvo totiž vypsalo výběrové řízení na zajištění kampaně za celkovou částku 45 milionů korun, sdělil ve čtvrtek Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva.
Měly by se natočit tři nové televizní spoty se zaměřením na dodržování bezpečné vzdálenosti mezi auty, viditelnost účastníků silničního provozu a na problematiku motocyklistů. Veškeré informace budou v nejbližších dnech zveřejněny na Informačním systému o veřejných zakázkách. Zájemci mohou své nabídky podávat do 28. 6. 2010.
Některá dosavadní témata, jako například alkohol a drogy za volantem, používání bezpečnostních pásů či dětských autosedaček a bezpečnost na železničních přejezdech zůstanou v kampani i nadále.
"Jsem rád, že naše úspěšná kampaň bude moci pokračovat i v příštím roce, a pevně věřím, že bude dále napomáhat stále se zlepšujícímu trendu v počtu úmrtí na českých silnicích," řekl ministr dopravy Gustav Slamečka.
Kampaň trvá od října 2008 a původně byla naplánována jen do konce roku 2010. Celkové náklady za toto období dosáhnou částky 150 milionů korun. Statistiky dopravních nehod za poslední měsíce jednoznačně potvrzují účinnost kampaně. Vloni poklesl ve srovnání s předchozím rokem počet usmrcených v silničním provozu o 160 osob. V roce 2010 policie zaznamenala další pokles, tentokrát o rekordních 30 procent, zdůvodňuje ministerstvo pokračování kampaně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.