Společnost Evobus, která vyrábí v západočeském Holýšově autobusy například pro firmu Mercedes Benz, dostane novou halu. Díky tomu bude moci nabrat desítky dalších zaměstnanců.
Téměř pětistovka zaměstnanců v továrně nedaleko Plzně začne montovat části městského autobusu CapaCity, k čemuž bude nutné vybudovat novou halu. Investice za 10 milionů euro zvýší kapacitu závodu a umožní nabrat padesátku zaměstnanců.
Obří CapaCity je kloubovým autobusem s prodlouženou částí za kloubem. Jeho délka je téměř 20 metrů, čímž o dva metry překonává asi nejrozšířenější kloubový autobus současné doby, Irisbus Citelis, který vyrábí dřívější Karosa. Do Mercedesu se vměstnají dvě stovky pasažérů.
Vzhledem ke své velikost musí mít CapaCity čtveřici náprav, pro nástup a výstup je připravena čtveřice dveří.
Motor je oproti osobním autům samozřejmě neporovnatelný, z objemu 12 litrů dává výkon 350 koní a 1600 Nm při 1100 otáčkách za minutu. Motor, šestiválec, je umístěn vzadu a poháněna je třetí náprava, tedy až ta za kloubem.
Obří autobus, který má ambici nahrazovat tramvaje, si zatím v ČR nikdo neobjednal. Čtyřicítka těchto monster je však objednána do Bratislavy a dalších 250 vozů zakoupí Turecko.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.