U Volva zavádějí pro modelový rok 2011 do výroby novou pohonnou jednotku. Jde o vznětový pětiválec objemu 2,0 litru.
Bude nabízen ve třech výkonových variantách. Vzniknul z dobře známé jednotky objemu 2,4 litru.
V řadách S80, V70, XC70 a XC60 bude nabízen pod označením D3 ve variantě 163 koní, 400 N.m.
Pro výrobní řady C30, S40, V50 a C70 bude k mání jako verze D3 (150 koní, 350 N.m) nebo jako D4 (177 koní, 400 N.m).
Ve všech variantách a modelech lze pohonné jednotky kombinovat se šestistupňovým manuálem tak i se šestistupňovým automatem.
Další dvě benzinové jednotky projdou úpravami s cílem snížení emisí a nepatrným zvýšením výkonu. Atmosferická 3,2 V6 (243 koní, 320 N.m) a přeplňovaná 3,0 V6 známá jako T6 (304 koní, 440 N.m).
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?