Volvo - nový naftový pětiválec

XC60
XC60, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 6. května 2010 05:39
Sdílej:

U Volva zavádějí pro modelový rok 2011 do výroby novou pohonnou jednotku. Jde o vznětový pětiválec objemu 2,0 litru.

Bude nabízen ve třech výkonových variantách. Vzniknul z dobře známé jednotky objemu 2,4 litru.

V řadách S80, V70, XC70 a XC60 bude nabízen pod označením D3 ve variantě 163 koní, 400 N.m.

Pro výrobní řady C30, S40, V50 a C70 bude k mání jako verze D3 (150 koní, 350 N.m) nebo jako D4 (177 koní, 400 N.m).

Ve všech variantách a modelech lze pohonné jednotky kombinovat se šestistupňovým manuálem tak i se šestistupňovým automatem.

Další dvě benzinové jednotky projdou úpravami s cílem snížení emisí a nepatrným zvýšením výkonu. Atmosferická 3,2 V6 (243 koní, 320 N.m) a přeplňovaná 3,0 V6 známá jako T6 (304 koní, 440 N.m).

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.