U Volva zavádějí pro modelový rok 2011 do výroby novou pohonnou jednotku. Jde o vznětový pětiválec objemu 2,0 litru.
Bude nabízen ve třech výkonových variantách. Vzniknul z dobře známé jednotky objemu 2,4 litru.
V řadách S80, V70, XC70 a XC60 bude nabízen pod označením D3 ve variantě 163 koní, 400 N.m.
Pro výrobní řady C30, S40, V50 a C70 bude k mání jako verze D3 (150 koní, 350 N.m) nebo jako D4 (177 koní, 400 N.m).
Ve všech variantách a modelech lze pohonné jednotky kombinovat se šestistupňovým manuálem tak i se šestistupňovým automatem.
Další dvě benzinové jednotky projdou úpravami s cílem snížení emisí a nepatrným zvýšením výkonu. Atmosferická 3,2 V6 (243 koní, 320 N.m) a přeplňovaná 3,0 V6 známá jako T6 (304 koní, 440 N.m).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.