Jezdec stáje formule 1 Ferrari a vicemistr světa z roku 2008 Felipe Massa včera krátce zavítal do Prahy. Hlavním důvodem jeho první návštěvy ČR bylo slavnostní přestřižení pásky na novém showroomu Scuderie Ferrari.
Letadlo s Massou dosedlo na plochu ruzyňského letiště v 11 hodin dopoledne a půl hodiny nato už seděl před novináři v právě dokončeném prodejním a předváděcím centru automobilů Ferrari v pražských Dejvicích. Po Maranellu jde totiž teprve o druhý showroom na světě postavený v novém stylu dle přísných kritérií. Ty zahrnují například barevné tóny interiéru, design nábytku či osvětlení. Kromě toho jsou zde vystaveny rozsáhlé vzorníky od laků karoserie a koberečků až po design sedaček a brzdových třmenů.Ještě před stříháním pásky Massa odhalil nejnovější model 458 Italia, pro který to byla zároveň česká premiéra. Přítomným objektivům zapózoval i za jeho volantem a dokonce uvnitř showroomu nastartoval a několikrát prohnal po otáčkoměru všech 8 válců a 425 atmosférických kilowatt, což je soundtrack, u kterého necítil mrazení v zádech snad pouze sám Felipe a který málem spustil i požární hlásiče. Po obědě ho ještě čekalo setkání s českým fanklubem majitelů Ferarri a odpoledne už opět seděl v letadle směr Barcelona, kde již zítra začínají úvodní tréninky na nedělní grand prix formule 1.Přestože byli čeští fanoušci z návštěvy Massy nadšeni, šlo pouze o chabou náplast za loňské Ferrari Racing Days. Těch se totiž nemohl zúčastnit kvůli zraněním, která utrpěl při kvalifikaci na velkou cenu Maďarska. Dnešní akce pak byla přístupná jen novinářům a pozvaným hostům. Ale jak potvrdil sám Felipe, do České republiky se určitě vrátí: „Jsem tu poprvé, ale bohužel tady nemůžu pár dní zůstat. Určitě se ale vrátím, vypadá to tu moc pěkně.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?