Jezdec stáje formule 1 Ferrari a vicemistr světa z roku 2008 Felipe Massa včera krátce zavítal do Prahy. Hlavním důvodem jeho první návštěvy ČR bylo slavnostní přestřižení pásky na novém showroomu Scuderie Ferrari.
Letadlo s Massou dosedlo na plochu ruzyňského letiště v 11 hodin dopoledne a půl hodiny nato už seděl před novináři v právě dokončeném prodejním a předváděcím centru automobilů Ferrari v pražských Dejvicích. Po Maranellu jde totiž teprve o druhý showroom na světě postavený v novém stylu dle přísných kritérií. Ty zahrnují například barevné tóny interiéru, design nábytku či osvětlení. Kromě toho jsou zde vystaveny rozsáhlé vzorníky od laků karoserie a koberečků až po design sedaček a brzdových třmenů.Ještě před stříháním pásky Massa odhalil nejnovější model 458 Italia, pro který to byla zároveň česká premiéra. Přítomným objektivům zapózoval i za jeho volantem a dokonce uvnitř showroomu nastartoval a několikrát prohnal po otáčkoměru všech 8 válců a 425 atmosférických kilowatt, což je soundtrack, u kterého necítil mrazení v zádech snad pouze sám Felipe a který málem spustil i požární hlásiče. Po obědě ho ještě čekalo setkání s českým fanklubem majitelů Ferarri a odpoledne už opět seděl v letadle směr Barcelona, kde již zítra začínají úvodní tréninky na nedělní grand prix formule 1.Přestože byli čeští fanoušci z návštěvy Massy nadšeni, šlo pouze o chabou náplast za loňské Ferrari Racing Days. Těch se totiž nemohl zúčastnit kvůli zraněním, která utrpěl při kvalifikaci na velkou cenu Maďarska. Dnešní akce pak byla přístupná jen novinářům a pozvaným hostům. Ale jak potvrdil sám Felipe, do České republiky se určitě vrátí: „Jsem tu poprvé, ale bohužel tady nemůžu pár dní zůstat. Určitě se ale vrátím, vypadá to tu moc pěkně.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?