Jezdec stáje formule 1 Ferrari a vicemistr světa z roku 2008 Felipe Massa včera krátce zavítal do Prahy. Hlavním důvodem jeho první návštěvy ČR bylo slavnostní přestřižení pásky na novém showroomu Scuderie Ferrari.
Letadlo s Massou dosedlo na plochu ruzyňského letiště v 11 hodin dopoledne a půl hodiny nato už seděl před novináři v právě dokončeném prodejním a předváděcím centru automobilů Ferrari v pražských Dejvicích. Po Maranellu jde totiž teprve o druhý showroom na světě postavený v novém stylu dle přísných kritérií. Ty zahrnují například barevné tóny interiéru, design nábytku či osvětlení. Kromě toho jsou zde vystaveny rozsáhlé vzorníky od laků karoserie a koberečků až po design sedaček a brzdových třmenů.Ještě před stříháním pásky Massa odhalil nejnovější model 458 Italia, pro který to byla zároveň česká premiéra. Přítomným objektivům zapózoval i za jeho volantem a dokonce uvnitř showroomu nastartoval a několikrát prohnal po otáčkoměru všech 8 válců a 425 atmosférických kilowatt, což je soundtrack, u kterého necítil mrazení v zádech snad pouze sám Felipe a který málem spustil i požární hlásiče. Po obědě ho ještě čekalo setkání s českým fanklubem majitelů Ferarri a odpoledne už opět seděl v letadle směr Barcelona, kde již zítra začínají úvodní tréninky na nedělní grand prix formule 1.Přestože byli čeští fanoušci z návštěvy Massy nadšeni, šlo pouze o chabou náplast za loňské Ferrari Racing Days. Těch se totiž nemohl zúčastnit kvůli zraněním, která utrpěl při kvalifikaci na velkou cenu Maďarska. Dnešní akce pak byla přístupná jen novinářům a pozvaným hostům. Ale jak potvrdil sám Felipe, do České republiky se určitě vrátí: „Jsem tu poprvé, ale bohužel tady nemůžu pár dní zůstat. Určitě se ale vrátím, vypadá to tu moc pěkně.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?