Volkswagen na konferenci o elektromobilech v Berlíně představil kromě elektrického Golfu i další zajímavý koncept, eletrotaxi.
Již druhý koncept taxislužby v krátké době představuje Volkswagen. Po konceptu Milano taxi tu máme Berlin taxi. A kupodivu, docela se liší.
Taxík dlouhý pouhých 373 centimetrů je nacpán hi-tech, například cestující vzadu mohou na displeji sledovat trasu podle GPS navigace, zobrazí se i zajímavé body podél cesty a také stav taxametru. Zezadu je možné ovládat také klimatizaci. Přední sedadlo spolujezdce je vyjmuto a místo něho je prostor připraven pro zavazadla. V autě je zabudován i terminál pro platbu kreditní kartou.
Koncept, jehož hmotnost je jeden a půl tuny, je poháněn elektromotorem. Baterie mají dojezd 300 kilometrů a nabití do 80% kapacity trvá asi hodinu.
Hodí se k sobě taxislužba a elektromobil? Toť otázka, nízké provozní náklady totiž může snadno pohřbít krátký dojezd elektromobilů. Udávané tři stovky kilometrů by ale mohly stačit.
Podobný elektromobil odvozený od studie Up! uvidíme už za tři roky v sériové produkci.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?