Volkswagen na konferenci o elektromobilech v Berlíně představil kromě elektrického Golfu i další zajímavý koncept, eletrotaxi.
Již druhý koncept taxislužby v krátké době představuje Volkswagen. Po konceptu Milano taxi tu máme Berlin taxi. A kupodivu, docela se liší.
Taxík dlouhý pouhých 373 centimetrů je nacpán hi-tech, například cestující vzadu mohou na displeji sledovat trasu podle GPS navigace, zobrazí se i zajímavé body podél cesty a také stav taxametru. Zezadu je možné ovládat také klimatizaci. Přední sedadlo spolujezdce je vyjmuto a místo něho je prostor připraven pro zavazadla. V autě je zabudován i terminál pro platbu kreditní kartou.
Koncept, jehož hmotnost je jeden a půl tuny, je poháněn elektromotorem. Baterie mají dojezd 300 kilometrů a nabití do 80% kapacity trvá asi hodinu.
Hodí se k sobě taxislužba a elektromobil? Toť otázka, nízké provozní náklady totiž může snadno pohřbít krátký dojezd elektromobilů. Udávané tři stovky kilometrů by ale mohly stačit.
Podobný elektromobil odvozený od studie Up! uvidíme už za tři roky v sériové produkci.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?