Německá karosárna Binz má slušnou tradici v úpravách třídy E. Má ve zvyku tyto vozy natahovat do nevídaných rozměrů a přidávat jim jedny dveře navíc.
Citlivá úprava dokáže divy. Poměrně dlouhá třída E narostla na délku téměř 6 metrů a tak bylo možné přidat doprostřed třetí pár dveří.
Za tímto párem se ukrývá další řada sedadel, Mercedes Benz v této úpravě tak může mít až sedm míst k sezení, popřípadě je možné zakoupit i jinou konfiguraci.
Možná je samozřejmě i úprava se třetí řadou obrácenou proti směru jízdy, která udělá na zadních sedadlech příjemnou atmosféru Vrcholem je potom verze bez prostřední řady sedadel a s maximálním možným luxusem.
Pohon je zajištěn téměř kompletní škálou motorů Mercedesu třídy E, maximální rychlost ale kvůli vysoké hmotnosti, přinejmenším 2,1 tuny, nemůže přesáhnout 210 km/h.
Karosárna Binz je kromě přestaveb Mercedesů třídy E proslulá i výrobou sanitek, některé jezdí i u nás.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?