Opel slaví. Očekávaný sedan Ampera pomalu začíná poznávat výrobní linku a první kus z ověřovací série je na světě.
Opel Ampera je upravený Chevrolet Volt. Měl by se prodávat v Evropě, kde nemá Chevrolet takové jméno (které je navíc propůjčeno korejské automobilce).
Spojené státy od Voltu očekávají, že spasí jejich automobilový průmysl. To se v Evropě od Ampery nečeká, nicméně jde o asi prvního soudobého zástupce vozů se sériovým hybridem. To je takový hybrid, který má benzínový motor napojený jen na generátor a pohon zajišťuje výhradně elektromotor. Asi všechny dnes prodávané hybridy jsou paralelní, pohon tedy zajišťují oba motory přímo, což je paradoxní, protože sériové ústrojí je vývojově starší.
Volt má pod kapotou elektromotor o výkonu 150 koní, který dokáže jet z baterií asi 60 kilometrů. Po vybití naskočí i benzínový 1,4, které dodá zbytek energie.
Přestože už si Ampera okusila výrobní linku, sériová produkce začne až více než za rok. Můžeme se jen těšit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?