Opel slaví. Očekávaný sedan Ampera pomalu začíná poznávat výrobní linku a první kus z ověřovací série je na světě.
Opel Ampera je upravený Chevrolet Volt. Měl by se prodávat v Evropě, kde nemá Chevrolet takové jméno (které je navíc propůjčeno korejské automobilce).
Spojené státy od Voltu očekávají, že spasí jejich automobilový průmysl. To se v Evropě od Ampery nečeká, nicméně jde o asi prvního soudobého zástupce vozů se sériovým hybridem. To je takový hybrid, který má benzínový motor napojený jen na generátor a pohon zajišťuje výhradně elektromotor. Asi všechny dnes prodávané hybridy jsou paralelní, pohon tedy zajišťují oba motory přímo, což je paradoxní, protože sériové ústrojí je vývojově starší.
Volt má pod kapotou elektromotor o výkonu 150 koní, který dokáže jet z baterií asi 60 kilometrů. Po vybití naskočí i benzínový 1,4, které dodá zbytek energie.
Přestože už si Ampera okusila výrobní linku, sériová produkce začne až více než za rok. Můžeme se jen těšit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?