Opel slaví. Očekávaný sedan Ampera pomalu začíná poznávat výrobní linku a první kus z ověřovací série je na světě.
Opel Ampera je upravený Chevrolet Volt. Měl by se prodávat v Evropě, kde nemá Chevrolet takové jméno (které je navíc propůjčeno korejské automobilce).
Spojené státy od Voltu očekávají, že spasí jejich automobilový průmysl. To se v Evropě od Ampery nečeká, nicméně jde o asi prvního soudobého zástupce vozů se sériovým hybridem. To je takový hybrid, který má benzínový motor napojený jen na generátor a pohon zajišťuje výhradně elektromotor. Asi všechny dnes prodávané hybridy jsou paralelní, pohon tedy zajišťují oba motory přímo, což je paradoxní, protože sériové ústrojí je vývojově starší.
Volt má pod kapotou elektromotor o výkonu 150 koní, který dokáže jet z baterií asi 60 kilometrů. Po vybití naskočí i benzínový 1,4, které dodá zbytek energie.
Přestože už si Ampera okusila výrobní linku, sériová produkce začne až více než za rok. Můžeme se jen těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.