Inženýři ve Wolfsburgu připravují do výroby nejostřejší Polo v historii. Doplní tak sportovní verze R v řadách Golf a Scirocco.
Prozatím nejsportovnější varianta modelu Polo, verze GTI používá pod kapotou motor 1,4 TSI o výkonu 180 koní.
Podle německého serveru auto motor und sport použije Volkswagen pro pohon Pola R nově vyvíjenou jednotku, zážehovou přeplňovanou šestnáctistovku s přímým vstřikováním paliva. Její parametry zatím nejsou známy, ale její výkon se odhaduje na 210 koní. Tato nová motorizace se objeví i v Golfu Mk.7 v roce 2012.
Lze předpokládat že Polo R bude k mání v tří i pětidveřové karoserii, po vzoru Golfu R. Že bude vyvedeno v modré barvě jako silnější sourozenci v řadě R není třeba připomínat.
Zajímavé bude jak se Polo R popasuje s přenesením výkonu 210 koní pomocí pouze přední nápravy. Vyjímečnosti tohoto ostrého Pola bude jistě odpovídat i vyšší cenovka.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.