Inženýři ve Wolfsburgu připravují do výroby nejostřejší Polo v historii. Doplní tak sportovní verze R v řadách Golf a Scirocco.
Prozatím nejsportovnější varianta modelu Polo, verze GTI používá pod kapotou motor 1,4 TSI o výkonu 180 koní.
Podle německého serveru auto motor und sport použije Volkswagen pro pohon Pola R nově vyvíjenou jednotku, zážehovou přeplňovanou šestnáctistovku s přímým vstřikováním paliva. Její parametry zatím nejsou známy, ale její výkon se odhaduje na 210 koní. Tato nová motorizace se objeví i v Golfu Mk.7 v roce 2012.
Lze předpokládat že Polo R bude k mání v tří i pětidveřové karoserii, po vzoru Golfu R. Že bude vyvedeno v modré barvě jako silnější sourozenci v řadě R není třeba připomínat.
Zajímavé bude jak se Polo R popasuje s přenesením výkonu 210 koní pomocí pouze přední nápravy. Vyjímečnosti tohoto ostrého Pola bude jistě odpovídat i vyšší cenovka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.