BMW se rozhodlo obsadit další třídu. Frontální útok proti Mercedesu CLS a Audi A7 podnikne třída 6 pojmenovaná Gran Coupe.
BMW s tímto konceptem pro Peking trochu překvapilo. Očekávalo se totiž, zvláště po konceptu CS z roku 2007, že BMW dříve či později s podobně koncipovaným vozem přijde, ale nic nenaznačovalo na premiéru právě teď.
Koncept neukazuje jen budoucí linii čtyřdveřového kupé od BMW, ale také linie budoucí generace třídy 6, která přijde již brzy. S tímto sedanem bude mít pravděpodobně mnoho společného.
BMW 6 Gran Coupé bude podle všeho stát někde na pomezí třídy 5 a 6, k sedmičce bude mít dále. Oproti oběma sedanům se dočkáme značného snížení, pravděpodobně o 10 cm.
Více toho nevíme, ale vůz vypadá býti téměř připraven do výroby, takže se více dozvíme pravděpodobně již velmi brzy.
V této třídě začíná být docela plno. Kromě Mercedesu CLS, jehož druhá generace se již chystá, do ni hodlá vstoupit i Audi modelem A7. Kromě toho zespodu sekunduje Passat CC, shora zase spolek Porsche Panamera, Aston Martin Rapide a Maserati Quattroporte.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?