BMW se rozhodlo obsadit další třídu. Frontální útok proti Mercedesu CLS a Audi A7 podnikne třída 6 pojmenovaná Gran Coupe.
BMW s tímto konceptem pro Peking trochu překvapilo. Očekávalo se totiž, zvláště po konceptu CS z roku 2007, že BMW dříve či později s podobně koncipovaným vozem přijde, ale nic nenaznačovalo na premiéru právě teď.
Koncept neukazuje jen budoucí linii čtyřdveřového kupé od BMW, ale také linie budoucí generace třídy 6, která přijde již brzy. S tímto sedanem bude mít pravděpodobně mnoho společného.
BMW 6 Gran Coupé bude podle všeho stát někde na pomezí třídy 5 a 6, k sedmičce bude mít dále. Oproti oběma sedanům se dočkáme značného snížení, pravděpodobně o 10 cm.
Více toho nevíme, ale vůz vypadá býti téměř připraven do výroby, takže se více dozvíme pravděpodobně již velmi brzy.
V této třídě začíná být docela plno. Kromě Mercedesu CLS, jehož druhá generace se již chystá, do ni hodlá vstoupit i Audi modelem A7. Kromě toho zespodu sekunduje Passat CC, shora zase spolek Porsche Panamera, Aston Martin Rapide a Maserati Quattroporte.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?