Ani automobilka Chevrolet sa nevyhýba čínskemu trhu. Na autosalóne v Pekingu pri príležitosti Auto China 2010 Chevrolet predstavil koncept rodinného crossoveru Volt MPV5, ktorý je schopný jazdiť aj na elektrický pohon.
V rámci príprav príchodu modelu Volt využil Chevrolet medzinárodný autosalón Auto China 2010 v Pekingu na predstavenie štúdie elektrického automobilu Volt MPV5. Štúdia päťmiestneho, viacúčelového crossovera demonštruje potenciál pohonného systému Voltec, využívajúc na bezemisnú elektrickú jazdu rovnaký základ, ako model Volt.
Styling štúdie Volt MPV5 si vypožičal dizajnérske a aerodynamické prvky z modelu Chevrolet Volt. Predné čelo patrí medzi najaerodynamickejšie spomedzi crossoverov vďaka uzatvorenej mriežke a aerodynamicky optimalizovanému prednému spojleru, čo spoločne napomáha zníženiu spotreby paliva. Kryt spodnej časti, spolu s ochranou podvozka, tvarovanými koncovými svetlami a špeciálne navrhnutými plochami v zadnej časti tiež pomáhajú štúdii Volt MPV5 čo najľahšie prerážať vzduch. Zameranie sa na aerodynamiku umožňuje zvýšenie dojazdu v čisto elektrickom režime.
Rozmery štúdie Volt MPV5 prinášajú cestujúcim zvýšený komfort. Kým rázvor štúdie Volt MPV5 2760 mm je dlhší len o 15 mm v porovnaní s rázvorom Chevroleta Volt, jej karoséria je dlhšia o 181 mm (4585 mm), širšia o 73 mm (1871 mm) a o 182 mm vyššia (1612 mm), než v prípade modelu Chevrolet Volt.
Pokiaľ ide o náklad, štúdia Volt MPV5 pokračuje v tradícii crossoverov vďaka sklopným a preklápateľným sedadlám v druhom rade, čím vznikne nákladový priestor až 1764 l, pričom priestor za druhým radom sedadiel je k dispozícii 864 litrov.
Štúdia Volt MPV5 využíva rovnaký systém pohonu Voltec ako Chevrolet Volt, vrátane prídavnej možnosti využitia motorového generátora na predĺženie jazdného dosahu a potlačenie „obáv z dojazdu.“ Sústava líthium-ionových batérií v tvare písmena T s kapacitou 16 kWh zásobuje energiou pohonnú elektrickú jednotku.
Flexibilita systému Voltec umožňuje štúdii Volt MPV5 splniť všetky požiadavky na rýchlosť a akceleráciu pri obsadení piatimi cestujúcimi na vzdialenosť až 51,5 km v čisto elektrickom režime práce pohonu. To je dvojnásobok vzdialenosti, ktorú priemerný mestský vodič v Číne absolvuje za deň. Ak sa batéria vyčerpá, začne ju dobíjať motorový generátor so zdvihovým objemom 1,4 l a umožní tak na elektrinu dojazd ďalších 482 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.