Ani automobilka Chevrolet sa nevyhýba čínskemu trhu. Na autosalóne v Pekingu pri príležitosti Auto China 2010 Chevrolet predstavil koncept rodinného crossoveru Volt MPV5, ktorý je schopný jazdiť aj na elektrický pohon.
V rámci príprav príchodu modelu Volt využil Chevrolet medzinárodný autosalón Auto China 2010 v Pekingu na predstavenie štúdie elektrického automobilu Volt MPV5. Štúdia päťmiestneho, viacúčelového crossovera demonštruje potenciál pohonného systému Voltec, využívajúc na bezemisnú elektrickú jazdu rovnaký základ, ako model Volt.
Styling štúdie Volt MPV5 si vypožičal dizajnérske a aerodynamické prvky z modelu Chevrolet Volt. Predné čelo patrí medzi najaerodynamickejšie spomedzi crossoverov vďaka uzatvorenej mriežke a aerodynamicky optimalizovanému prednému spojleru, čo spoločne napomáha zníženiu spotreby paliva. Kryt spodnej časti, spolu s ochranou podvozka, tvarovanými koncovými svetlami a špeciálne navrhnutými plochami v zadnej časti tiež pomáhajú štúdii Volt MPV5 čo najľahšie prerážať vzduch. Zameranie sa na aerodynamiku umožňuje zvýšenie dojazdu v čisto elektrickom režime.
Rozmery štúdie Volt MPV5 prinášajú cestujúcim zvýšený komfort. Kým rázvor štúdie Volt MPV5 2760 mm je dlhší len o 15 mm v porovnaní s rázvorom Chevroleta Volt, jej karoséria je dlhšia o 181 mm (4585 mm), širšia o 73 mm (1871 mm) a o 182 mm vyššia (1612 mm), než v prípade modelu Chevrolet Volt.
Pokiaľ ide o náklad, štúdia Volt MPV5 pokračuje v tradícii crossoverov vďaka sklopným a preklápateľným sedadlám v druhom rade, čím vznikne nákladový priestor až 1764 l, pričom priestor za druhým radom sedadiel je k dispozícii 864 litrov.
Štúdia Volt MPV5 využíva rovnaký systém pohonu Voltec ako Chevrolet Volt, vrátane prídavnej možnosti využitia motorového generátora na predĺženie jazdného dosahu a potlačenie „obáv z dojazdu.“ Sústava líthium-ionových batérií v tvare písmena T s kapacitou 16 kWh zásobuje energiou pohonnú elektrickú jednotku.
Flexibilita systému Voltec umožňuje štúdii Volt MPV5 splniť všetky požiadavky na rýchlosť a akceleráciu pri obsadení piatimi cestujúcimi na vzdialenosť až 51,5 km v čisto elektrickom režime práce pohonu. To je dvojnásobok vzdialenosti, ktorú priemerný mestský vodič v Číne absolvuje za deň. Ak sa batéria vyčerpá, začne ju dobíjať motorový generátor so zdvihovým objemom 1,4 l a umožní tak na elektrinu dojazd ďalších 482 km.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.