Alfa Romeo zůstane sportovní značkou Fiatu. Brousí si ale zuby na USA, proto se i tato značka více přizpůsobí tamním požadavkům.
Alfa má velké plány. V roce 2012 chce faceliftovat MiTo a krátce nato představit i jeho pětidveřovou verzi, která bude určena i pro USA.
Podobný osud čeká i Giuliettu, která svůj proamerický facelift dostane roku 2014.
Alfa bude mít v brzké době nedostatek sporťáků, protože ještě letos skončí GT, příští rok pak Brera i Spider. Náhrada za Spider se čeká až roku 2013 a bude vyvinuta ve spolupráci Fiatu a Chrysleru.
Roku 2012 se očekává konec sedanu 159 a jeho náhrada modelem Giulia. Ten, ač vyvinut v Evropě, bude určen i pro USA.
Naopak terénní modely budou pocházet z nového světa. Jeden, menší, přijde v roce 2012, ten větší o dva roky později.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.