Po včerejším představení plánů Maserati, Ferrari a Fiatu tu dnes máme další značky koncernu Fiat. Například Jeep, Lancii a další.
Nejprve se podívejme na terénní Jeep. Ten v Evropě v žádném případě nekončí. Asi nejslavnější z Jeepů, Wrangler, se příští rok dočká faceliftu. Díky tomu přečká ve výrobní řadě ještě poměrně dlouho.
Naopak Jeepy Patriot a Compass sice také čeká příští rok facelift, ale zato budou již v roce 2013 nahrazeny novým vozem.
Také Cherokee se dočká roce 2013 nové generace. Grand Cherokee ji již dostal.
Zajímavější situace bude u Lancie, která bude velmi silně propojena s Chryslerem a bude v Evropě prodávat vozy Chrysleru brandované jako Lancia.
V příštím roce skončí výroba vozu Ypsilon a přijde nová generace. V roce 2014 se dočká faceliftu.
Kompaktní MPV Musa skončí společně s Fiatem Idea v roce 2012. Podobný osud bude mít i hatchback Delta, který bude v roce 2013 nahrazen vozem vyvinutým v Chrysleru. Bude prodáván jako sedan i jako hatchback.
Naopak Lancia vkročí do říše velkých sedanů, nejprve začne prodávat Chrysler 300C pod vlastní značkou, potom do stejného segmentu vkročí ještě jednou s vlastním vozem vyvinutým primárně pro USA, stane se tak ale až v roce 2013.
Skončí i velké MPV Phedra, které bude nahrazeno Chryslerem Grand Voyager a to za rok. Pro rok 2014 se můžeme těšit na novou generaci.
Roce 2013 se do Evropy dostane pod značkou Lancia i crossover původně z USA.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?