Po včerejším představení plánů Maserati, Ferrari a Fiatu tu dnes máme další značky koncernu Fiat. Například Jeep, Lancii a další.
Nejprve se podívejme na terénní Jeep. Ten v Evropě v žádném případě nekončí. Asi nejslavnější z Jeepů, Wrangler, se příští rok dočká faceliftu. Díky tomu přečká ve výrobní řadě ještě poměrně dlouho.
Naopak Jeepy Patriot a Compass sice také čeká příští rok facelift, ale zato budou již v roce 2013 nahrazeny novým vozem.
Také Cherokee se dočká roce 2013 nové generace. Grand Cherokee ji již dostal.
Zajímavější situace bude u Lancie, která bude velmi silně propojena s Chryslerem a bude v Evropě prodávat vozy Chrysleru brandované jako Lancia.
V příštím roce skončí výroba vozu Ypsilon a přijde nová generace. V roce 2014 se dočká faceliftu.
Kompaktní MPV Musa skončí společně s Fiatem Idea v roce 2012. Podobný osud bude mít i hatchback Delta, který bude v roce 2013 nahrazen vozem vyvinutým v Chrysleru. Bude prodáván jako sedan i jako hatchback.
Naopak Lancia vkročí do říše velkých sedanů, nejprve začne prodávat Chrysler 300C pod vlastní značkou, potom do stejného segmentu vkročí ještě jednou s vlastním vozem vyvinutým primárně pro USA, stane se tak ale až v roce 2013.
Skončí i velké MPV Phedra, které bude nahrazeno Chryslerem Grand Voyager a to za rok. Pro rok 2014 se můžeme těšit na novou generaci.
Roce 2013 se do Evropy dostane pod značkou Lancia i crossover původně z USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.