Po včerejším představení plánů Maserati, Ferrari a Fiatu tu dnes máme další značky koncernu Fiat. Například Jeep, Lancii a další.
Nejprve se podívejme na terénní Jeep. Ten v Evropě v žádném případě nekončí. Asi nejslavnější z Jeepů, Wrangler, se příští rok dočká faceliftu. Díky tomu přečká ve výrobní řadě ještě poměrně dlouho.
Naopak Jeepy Patriot a Compass sice také čeká příští rok facelift, ale zato budou již v roce 2013 nahrazeny novým vozem.
Také Cherokee se dočká roce 2013 nové generace. Grand Cherokee ji již dostal.
Zajímavější situace bude u Lancie, která bude velmi silně propojena s Chryslerem a bude v Evropě prodávat vozy Chrysleru brandované jako Lancia.
V příštím roce skončí výroba vozu Ypsilon a přijde nová generace. V roce 2014 se dočká faceliftu.
Kompaktní MPV Musa skončí společně s Fiatem Idea v roce 2012. Podobný osud bude mít i hatchback Delta, který bude v roce 2013 nahrazen vozem vyvinutým v Chrysleru. Bude prodáván jako sedan i jako hatchback.
Naopak Lancia vkročí do říše velkých sedanů, nejprve začne prodávat Chrysler 300C pod vlastní značkou, potom do stejného segmentu vkročí ještě jednou s vlastním vozem vyvinutým primárně pro USA, stane se tak ale až v roce 2013.
Skončí i velké MPV Phedra, které bude nahrazeno Chryslerem Grand Voyager a to za rok. Pro rok 2014 se můžeme těšit na novou generaci.
Roce 2013 se do Evropy dostane pod značkou Lancia i crossover původně z USA.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?