Malý městský automobil, to je téma nového konceptu, který Ford ukáže na svém stánku na autosalonu Peking.
Koncept Start je vozem určeným pro město. Je zajímavý především tím, že se do značné míry vymyká současnému pojetí designu Fordu.
Zatímco dnešní Fordy jsou designovány ve stylu kinetického designu, jak si to sama značka nazvala, Start postrádá ostré přechody, řezaná světla a další znaky typické pro dnešní Fordy. Naproti tomu je tvarován velmi ladně, s přechody velmi zahlazenými a stejně působí i celý obrys karoserie.
Karoserie kombinuje vysokopevnostní ocel a hliník, jak je dnes již běžné, zajímavé jsou ale panely karoserie. Ty jsou totiž z barevného kompozitu, odpadá tak nutnost lakování. To je jistě vhodné jak pro životní prostředí, tak i jako ochrana proti poškrábání.
Uvnitř nalezneme minimalistický interiér s jednoduchým tvarováním a velkým komunikačním rozhraním.
Pod kapotou najdeme inovativní tříválec o objemu 1,0 litru, jehož výkon má být stejný, jako u klasických šestnáctistovek, tedy čekejme kolem jednoho sta koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.