Malý městský automobil, to je téma nového konceptu, který Ford ukáže na svém stánku na autosalonu Peking.
Koncept Start je vozem určeným pro město. Je zajímavý především tím, že se do značné míry vymyká současnému pojetí designu Fordu.
Zatímco dnešní Fordy jsou designovány ve stylu kinetického designu, jak si to sama značka nazvala, Start postrádá ostré přechody, řezaná světla a další znaky typické pro dnešní Fordy. Naproti tomu je tvarován velmi ladně, s přechody velmi zahlazenými a stejně působí i celý obrys karoserie.
Karoserie kombinuje vysokopevnostní ocel a hliník, jak je dnes již běžné, zajímavé jsou ale panely karoserie. Ty jsou totiž z barevného kompozitu, odpadá tak nutnost lakování. To je jistě vhodné jak pro životní prostředí, tak i jako ochrana proti poškrábání.
Uvnitř nalezneme minimalistický interiér s jednoduchým tvarováním a velkým komunikačním rozhraním.
Pod kapotou najdeme inovativní tříválec o objemu 1,0 litru, jehož výkon má být stejný, jako u klasických šestnáctistovek, tedy čekejme kolem jednoho sta koní.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.