Malý městský automobil, to je téma nového konceptu, který Ford ukáže na svém stánku na autosalonu Peking.
Koncept Start je vozem určeným pro město. Je zajímavý především tím, že se do značné míry vymyká současnému pojetí designu Fordu.
Zatímco dnešní Fordy jsou designovány ve stylu kinetického designu, jak si to sama značka nazvala, Start postrádá ostré přechody, řezaná světla a další znaky typické pro dnešní Fordy. Naproti tomu je tvarován velmi ladně, s přechody velmi zahlazenými a stejně působí i celý obrys karoserie.
Karoserie kombinuje vysokopevnostní ocel a hliník, jak je dnes již běžné, zajímavé jsou ale panely karoserie. Ty jsou totiž z barevného kompozitu, odpadá tak nutnost lakování. To je jistě vhodné jak pro životní prostředí, tak i jako ochrana proti poškrábání.
Uvnitř nalezneme minimalistický interiér s jednoduchým tvarováním a velkým komunikačním rozhraním.
Pod kapotou najdeme inovativní tříválec o objemu 1,0 litru, jehož výkon má být stejný, jako u klasických šestnáctistovek, tedy čekejme kolem jednoho sta koní.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?