Fiat ukáza svůj produktový plán pro další léta. Co to znamená? Víme, že skončí Seicento, které nahradí nový model, budou také nové MPV.
Začneme od těch nejmenších. Fiat Seicento, nejmenší a nejjednodušší dnes vyráběný Fiat, letos skončí. V podstatě je nahrazen stylovou pětistovkou, přesto je stále vyráběn. Jeho náhrada v pravém smyslu, tedy levného městského miniauta, přijde až v roce 2013 jako úplně nový model.
Fiat Panda, tedy větší městské auto, dostane již za rok svého úplně nového nástupce, který bude v roce 2014 faceliftován.
Facelift se nevyhne ani pětistovce. Stylovka jej dostane již za dva roky.
Konec výroby ještě v tomto roce potká Fiat Punto, v roce 2013 skončí i Grande Punto. Punto Evo dostane svého nástupce a dá se očekávat, že pozici Grande Punta jakožto levnějšího modelu převezme Evo.
Mimo to přijde v roce 2012 ještě malý model určený i pro USA.
Ve třídě kompaktních MPV dojde ke změnám za rok. Fiat Idea skončí a bude nahrazena podobným vozem určeným i pro USA. K dispozici bude jak ve verzi s pěti, tak i se sedmi sedadly.
Fiat Bravo skončí v roce 2013, přičemž náhrada samozřejmě bude. Do této třídy spadne i sedan, který se dostaví o rok dříve a podívá se i za velikou louži.
Ještě letos skončí modely Croma, Multipla a Ulysse. Bez náhrady. To je škoda zvláště u Multiply, která je opravdu svým vnitřním uspořádáním mimořádným vozem a s trochu povedenějším designem by jistě byla prodejná.
Fiat Sedici skončí v roce 2012 a to bez nástupce. Vzniklou mezeru vyplní brandovaný Dodge Journey.
Změny se nebudou dít jen u malých dodávek, Dobló přišlo před pár týdny a užitkovější Qubo je také velmi nové.
Užitkové vozy se oddělí do divize Fiat Professional, kam spadnou modely Panda Van, Punto Van (oba s nástupci ve stejném čase jako osobní vozy) Fiorino, Doblo, Scudo, Ducato i Strada. Novinkou bude příští rok Doblo Dropside (co si pod tím představit?) a o rok později od Chrysleru odvozený pick-up.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.