Fiat ukáza svůj produktový plán pro další léta. Co to znamená? Víme, že skončí Seicento, které nahradí nový model, budou také nové MPV.
Začneme od těch nejmenších. Fiat Seicento, nejmenší a nejjednodušší dnes vyráběný Fiat, letos skončí. V podstatě je nahrazen stylovou pětistovkou, přesto je stále vyráběn. Jeho náhrada v pravém smyslu, tedy levného městského miniauta, přijde až v roce 2013 jako úplně nový model.
Fiat Panda, tedy větší městské auto, dostane již za rok svého úplně nového nástupce, který bude v roce 2014 faceliftován.
Facelift se nevyhne ani pětistovce. Stylovka jej dostane již za dva roky.
Konec výroby ještě v tomto roce potká Fiat Punto, v roce 2013 skončí i Grande Punto. Punto Evo dostane svého nástupce a dá se očekávat, že pozici Grande Punta jakožto levnějšího modelu převezme Evo.
Mimo to přijde v roce 2012 ještě malý model určený i pro USA.
Ve třídě kompaktních MPV dojde ke změnám za rok. Fiat Idea skončí a bude nahrazena podobným vozem určeným i pro USA. K dispozici bude jak ve verzi s pěti, tak i se sedmi sedadly.
Fiat Bravo skončí v roce 2013, přičemž náhrada samozřejmě bude. Do této třídy spadne i sedan, který se dostaví o rok dříve a podívá se i za velikou louži.
Ještě letos skončí modely Croma, Multipla a Ulysse. Bez náhrady. To je škoda zvláště u Multiply, která je opravdu svým vnitřním uspořádáním mimořádným vozem a s trochu povedenějším designem by jistě byla prodejná.
Fiat Sedici skončí v roce 2012 a to bez nástupce. Vzniklou mezeru vyplní brandovaný Dodge Journey.
Změny se nebudou dít jen u malých dodávek, Dobló přišlo před pár týdny a užitkovější Qubo je také velmi nové.
Užitkové vozy se oddělí do divize Fiat Professional, kam spadnou modely Panda Van, Punto Van (oba s nástupci ve stejném čase jako osobní vozy) Fiorino, Doblo, Scudo, Ducato i Strada. Novinkou bude příští rok Doblo Dropside (co si pod tím představit?) a o rok později od Chrysleru odvozený pick-up.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?