Audi představí na autosalonu v Pekingu nejdelší limuzínu v segmentu. Více než pětimetrový vůz dostane i dvanáctiválec.
Pro Audi, BMW i Mercedes jsou prodloužené verze vrcholných limuzín důležitým mezistupněm mezi standardní výrobou a vozy typu Bentley, Rolls-Royce a Maybach, které mají všechny tyto vozy ve svých koncernových nabídkách.
Audi A8 L je o 13 cm delší než standardní, krátký příbuzný a délka je tak úctyhodných 527 cm, To je víc než u kterékoliv jiné konkurenční značky. Je jasné, že prodloužení připadlo na prostor před zadními sedadly.
Ten je tradičně obří. Audi nabízí možnost buď klasické zadní lavice, nebo dvou křesel oddělených středovým tunelem s nějakou to elektronikou (například ovládání multimediálního systému, čtyřzónové klimatizace apod.) Vše je vidět na přiložených fotkách.
Mimo delšího rozvoru se na autosalonu v Pekingu představí i vrcholná motorizace Audi. Půjde o dvanáctiválec do W, tedy dva vidlicové šestiválce vedle sebe.
Silný motor je naladěn na 500 koní a dokáže velké Audi vytlačit na stovku za 4,9 sekundy. Spotřeba činí 12 l/100 km.
Síla motoru je přenášena přes automatickou osmistupňovou převodovku na všechna kola přes systém pohonu všech kol Quattro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.