Audi představí na autosalonu v Pekingu nejdelší limuzínu v segmentu. Více než pětimetrový vůz dostane i dvanáctiválec.
Pro Audi, BMW i Mercedes jsou prodloužené verze vrcholných limuzín důležitým mezistupněm mezi standardní výrobou a vozy typu Bentley, Rolls-Royce a Maybach, které mají všechny tyto vozy ve svých koncernových nabídkách.
Audi A8 L je o 13 cm delší než standardní, krátký příbuzný a délka je tak úctyhodných 527 cm, To je víc než u kterékoliv jiné konkurenční značky. Je jasné, že prodloužení připadlo na prostor před zadními sedadly.
Ten je tradičně obří. Audi nabízí možnost buď klasické zadní lavice, nebo dvou křesel oddělených středovým tunelem s nějakou to elektronikou (například ovládání multimediálního systému, čtyřzónové klimatizace apod.) Vše je vidět na přiložených fotkách.
Mimo delšího rozvoru se na autosalonu v Pekingu představí i vrcholná motorizace Audi. Půjde o dvanáctiválec do W, tedy dva vidlicové šestiválce vedle sebe.
Silný motor je naladěn na 500 koní a dokáže velké Audi vytlačit na stovku za 4,9 sekundy. Spotřeba činí 12 l/100 km.
Síla motoru je přenášena přes automatickou osmistupňovou převodovku na všechna kola přes systém pohonu všech kol Quattro.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?