Audi představí na autosalonu v Pekingu nejdelší limuzínu v segmentu. Více než pětimetrový vůz dostane i dvanáctiválec.
Pro Audi, BMW i Mercedes jsou prodloužené verze vrcholných limuzín důležitým mezistupněm mezi standardní výrobou a vozy typu Bentley, Rolls-Royce a Maybach, které mají všechny tyto vozy ve svých koncernových nabídkách.
Audi A8 L je o 13 cm delší než standardní, krátký příbuzný a délka je tak úctyhodných 527 cm, To je víc než u kterékoliv jiné konkurenční značky. Je jasné, že prodloužení připadlo na prostor před zadními sedadly.
Ten je tradičně obří. Audi nabízí možnost buď klasické zadní lavice, nebo dvou křesel oddělených středovým tunelem s nějakou to elektronikou (například ovládání multimediálního systému, čtyřzónové klimatizace apod.) Vše je vidět na přiložených fotkách.
Mimo delšího rozvoru se na autosalonu v Pekingu představí i vrcholná motorizace Audi. Půjde o dvanáctiválec do W, tedy dva vidlicové šestiválce vedle sebe.
Silný motor je naladěn na 500 koní a dokáže velké Audi vytlačit na stovku za 4,9 sekundy. Spotřeba činí 12 l/100 km.
Síla motoru je přenášena přes automatickou osmistupňovou převodovku na všechna kola přes systém pohonu všech kol Quattro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?