Citroën připravuje dvě zásadní novinky na domácí autosalon v Paříži. Řada C4 se po šesti letech dočká nástupce. Společně s C4 nové generace se předvede jeho luxusnější sourozenec DS4.
Jak bude vypadat nová C4 zatím nemáme tušení. C4 bude sdílet mnoho prvků s DS4, to by se mělo velice podobat studii DS High Rider představené v Ženevě. Nová generace C4 bude, možná trochu překvapivě, k mání jen jako pětidveřový hatchback. Příbuzná DS4 bude k mání jako třídveřový i pětidveřový hatchback. Pětidveřová verze by měla mít řešeny zadní dveře po vzoru Seatu Leon, tedy s klikou ukrytou v „C“ sloupku. DS4 jako člen nové řady DS, bude po vzoru DS3 nabit luxusnější výbavou a umožní širší spektrum verzí pro individualizaci. I přes jeho zvýšenou karoserii nebude k mání verze s pohonem všech kol, poháněna budou výhradně kola přední nápravy.Nová C4 se začne prodávat koncem tohoto roku, DS4 se dočkáme na jaře 2011.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?