Range Rover, to je dnes již tradiční spojení vysokého luxusu a dobré průchodnosti terénem, kterou stejně 99 % majitelů nikdy nevyužije. Jak na tom bude příští generace?
Je jasné, že pomalý odklon od terénních schopností bude pokračovat. Ne, že by zmizely, Range Rover se jistě nenechá zahanbit jen tak ledajakým crossoverem nebo SUV.
Novinka by nicméně měla dostat mnohem lehčí aluminiový monokok, který ale není pro velké terénní řádění považován za příliš vhodný.
Mimo to se očekává, že kola nového Range půjdou dále od sebe, aby přidala více prostoru pro cestující. Pro pohodlí to bud mít vliv jistě blahodárný, pro překlenovací úhel už tolik ne.
Land Rover využije základu tohoto modelu pro model Sport a také sedmimístnou verzi, která prý nahradí současné Discovery.
Pod kapotou by se měly ukrývat výkonné dieselové motory TDV8 o výkonu 300 koní a TDV6 o výkonu 260 koní. Samozřejmostí bude i paleta benzínů. Díky sofistikovaným motorům a nižší hmotnosti by mohla klesnout nejnižší spotřeba dokonce pod šest litrů.
Novinka by se měla na trhu objevit na podzim roku 2012.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.