Automobilky Renault, Nissan a Dailmer si vyměnily menšinové podíly a vytvořily novou alianci pro sdílení dílů a technologií.
Spojení stávající aliance Nissan-Renault s Daimlerem, tedy především Mercedesem, má význam zvláště pro vylepšení pozice Mercedesu pro atak segmentu malých vozů, který plánuje pod tlakem BMW a Audi.
Naopak Renault pošilhává po zajímavějším segmentu luxusnějších vozů a také hybridní technologie Mercedesu a elektrotechnologie Nissanu by mohly být zajímavým důvodem pro sdílení.
Automobilky si vyměnily minoritní podíly kolem tří procent akcií. Nejdůležitějším společným cílem by podle dohody měl být vývoj elektromobilů a lehkých užitkových vozů. Vývoj menších vozů již společně částečně probíhá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?