Z Velké Británie se šíří informace, že speciální pětisetkusové série Focusu RS500 je vyprodána. Je to zajímavé, objednávky totiž ještě nezačaly.
Matně černá velmi speciální edice se měla začít prodávat až za pár dní, objednávky se měly začít přijímat až při příležitosti premiéry v Lipsku. Chyba lávky, minimálně ve Velké Británii jsou Focusy RS500 již rozebrány.
Pro České republiku je určeno pět kusů a dá se očekávat, že i ty zmizí velmi rychle, pokud tedy vůbec ještě k dispozici jsou. Ve Velké Británii bylo k dispozici 101 kusů.
Jen připomenu, že matně černá perla vytvořená z Fordu Focus má výkon navýšený na 350 koní, zrychlí na stovku za 5,6 sekundy a vyrobeno bude pouhých pět set kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.