Alpina je tradičním ladičem velkých sedanů od BMW. Nahrazuje verzi M7 a umí to znamenitě. Tentokrát poprvé i pohonem obou náprav.
Alpina působí v úpravách BMW 7 již po dlouhá léta, tohle je čtvrtá generace, na které se Alpina podepisuje.
Tentokrát se úprava dotýká modelu 750i, tedy osmiválce o objemu 4,4 litru. Výkon ale Alpina vyladila z původních čtyř set koní na pět set.
Pozor, ale teď ona důležitá novinka. Alpina tentokrát poprvé nabízí i model s pohonem všech čtyř kol xDrive. Novinka se tak nyní jmenuje Alpina B7 Bi-Turbo Allrad a na stovku zrychlí z klidu na stovku za 4,8 sekundy. To je o tři desetiny rychleji než dříve.
Kromě úprav technických tu nalezneme i úpravy po stránce vzhledu, které jsou pro Alpinu taktéž typické.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?