Alpina je tradičním ladičem velkých sedanů od BMW. Nahrazuje verzi M7 a umí to znamenitě. Tentokrát poprvé i pohonem obou náprav.
Alpina působí v úpravách BMW 7 již po dlouhá léta, tohle je čtvrtá generace, na které se Alpina podepisuje.
Tentokrát se úprava dotýká modelu 750i, tedy osmiválce o objemu 4,4 litru. Výkon ale Alpina vyladila z původních čtyř set koní na pět set.
Pozor, ale teď ona důležitá novinka. Alpina tentokrát poprvé nabízí i model s pohonem všech čtyř kol xDrive. Novinka se tak nyní jmenuje Alpina B7 Bi-Turbo Allrad a na stovku zrychlí z klidu na stovku za 4,8 sekundy. To je o tři desetiny rychleji než dříve.
Kromě úprav technických tu nalezneme i úpravy po stránce vzhledu, které jsou pro Alpinu taktéž typické.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?