Citroën představil novou řadu úsporných vozů. Úsporné deriváty odvozuje od středních řad, tedy modelů C3 Picasso a C4.
Zatímco menší model C3 má svoji úspornou verzi Airdream už pár týdnů, větší C4 a MPV C3 Picasso se jí dočkaly až nyní.
Všechny novy jsou vybaveny úsporným dieselovým motorem s filtrem pevných částic. Díky tomu dosahují nízkých emisí 99-119 gramů oxidu uhličitého na kilometr. V přepočtu na spotřebu jde o 3,1 - 3,7 l/100 km.
Ve Velké Británii začnou prodeje zanedlouho, zda se novinka dostane i k nám, nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?