Odboráři ve Škodě opět odmítli návrh kolektivní smlouvy, její již třetí verzi. Informují o tom ve svém magazínu Škodovácký odborář.
Vedení firmy nabídlo zaměstnancům v nové kolektivní smlouvě zvýšení platů o 2 % od dubna a od října o dalšího půl procenta. Navíc by byla zaměstnancům v dubnu vyplacena prémie, která byla vyjednáváním zvýšena z jednoho tisíce na tisíců osm.
Tuto nabídku odboráři odmítli a chystají protesty. Jablkem sváru je zde nejasný vývoj inflace, odboráři požadují, aby byla ke smlouvě připojena inflační doložka, která zajistí adekvátní navýšení platů při vyšší inflaci.
Průměrná mzda ve Škodě je 26 500 korun měsíčně. Firma zaměstnává přibližně 24 tisíc lidí, což ji řadí na jedno z prvních míst mezi zaměstnavateli v ČR.
Silné obory ve Škodě již před třemi lety vyhlásily stávku, když se s firmou taktéž nedohodly na kompromisech ohledně kolektivních smluv.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?