Odboráři ve Škodě opět odmítli návrh kolektivní smlouvy, její již třetí verzi. Informují o tom ve svém magazínu Škodovácký odborář.
Vedení firmy nabídlo zaměstnancům v nové kolektivní smlouvě zvýšení platů o 2 % od dubna a od října o dalšího půl procenta. Navíc by byla zaměstnancům v dubnu vyplacena prémie, která byla vyjednáváním zvýšena z jednoho tisíce na tisíců osm.
Tuto nabídku odboráři odmítli a chystají protesty. Jablkem sváru je zde nejasný vývoj inflace, odboráři požadují, aby byla ke smlouvě připojena inflační doložka, která zajistí adekvátní navýšení platů při vyšší inflaci.
Průměrná mzda ve Škodě je 26 500 korun měsíčně. Firma zaměstnává přibližně 24 tisíc lidí, což ji řadí na jedno z prvních míst mezi zaměstnavateli v ČR.
Silné obory ve Škodě již před třemi lety vyhlásily stávku, když se s firmou taktéž nedohodly na kompromisech ohledně kolektivních smluv.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?