Odboráři ve Škodě opět odmítli návrh kolektivní smlouvy, její již třetí verzi. Informují o tom ve svém magazínu Škodovácký odborář.
Vedení firmy nabídlo zaměstnancům v nové kolektivní smlouvě zvýšení platů o 2 % od dubna a od října o dalšího půl procenta. Navíc by byla zaměstnancům v dubnu vyplacena prémie, která byla vyjednáváním zvýšena z jednoho tisíce na tisíců osm.
Tuto nabídku odboráři odmítli a chystají protesty. Jablkem sváru je zde nejasný vývoj inflace, odboráři požadují, aby byla ke smlouvě připojena inflační doložka, která zajistí adekvátní navýšení platů při vyšší inflaci.
Průměrná mzda ve Škodě je 26 500 korun měsíčně. Firma zaměstnává přibližně 24 tisíc lidí, což ji řadí na jedno z prvních míst mezi zaměstnavateli v ČR.
Silné obory ve Škodě již před třemi lety vyhlásily stávku, když se s firmou taktéž nedohodly na kompromisech ohledně kolektivních smluv.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.