Odboráři ve Škodě opět odmítli návrh kolektivní smlouvy, její již třetí verzi. Informují o tom ve svém magazínu Škodovácký odborář.
Vedení firmy nabídlo zaměstnancům v nové kolektivní smlouvě zvýšení platů o 2 % od dubna a od října o dalšího půl procenta. Navíc by byla zaměstnancům v dubnu vyplacena prémie, která byla vyjednáváním zvýšena z jednoho tisíce na tisíců osm.
Tuto nabídku odboráři odmítli a chystají protesty. Jablkem sváru je zde nejasný vývoj inflace, odboráři požadují, aby byla ke smlouvě připojena inflační doložka, která zajistí adekvátní navýšení platů při vyšší inflaci.
Průměrná mzda ve Škodě je 26 500 korun měsíčně. Firma zaměstnává přibližně 24 tisíc lidí, což ji řadí na jedno z prvních míst mezi zaměstnavateli v ČR.
Silné obory ve Škodě již před třemi lety vyhlásily stávku, když se s firmou taktéž nedohodly na kompromisech ohledně kolektivních smluv.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.