BMW pro Čínu připravilo prodlouženou verzi svého sedanu 5. Zařadí se tak do zástupu ostatních automobilek, které takto poupravily své vozy.
Pro tak důležitý trh, jakým je Čína, výrobce rád vyvine speciální verzi. Takovou je i prodloužená pětka.
Rozvor se oproti standardní verzi natáhl o 15 cm, což znamená, že se pětka v délce téměř vyrovná krátké verzi většího sedanu sedm. I to může být jeden z důvodů, proč prodlouženou 5 v Evropě neuvidíme.
Je jasné, že takovéto auto je plně určeno k převážení té důležitější části posádky na zadních sedadlech. Ve výbavě tak najdeme všechno, co jenom reálně můžeme, tedy například čtyřzónovou klimatizaci, chytrý DVD systém, ledničku, sluneční clony....
Novinka se představí v Pekingu na autosalonu, který se koná na přelomu dubna a května.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?