Asi každý máme jméno Cosworth spojeno s Fordem, ale časy se mění. Nejen že se Cosworth vrátil do F1 ale nyní spolupracuje se Subaru na vyladění Impreza STi.
Podle sdělení Subaru bude postavena limitovaná edice 75 kusů pod názvem Cosworth Impreza STi CS400. Za základ poslouží sériový model STi s dvavapůllitrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten je v sérii naladěn na 300 koní, Cosworth by z něj měl vydolovat slušných 400 koníků. Zrychlení z nuly na stovku by tak mělo poskočit z 5,2 na 3,7 sekundy!Verze CS400 nepřinese jen úpravy motoru, těm bude sekundovat vylepšená brzdová soustava od AP Racing. Na přední nápravě bude vybavena brzdovými kotouči průměru 355 mm spolu se šestipístkovými brzdovými třmeny. Pozadu nezůstane ani výfukový systém, ten bude také kompletně přepracován.Zatím nebylo upřesněno zda bude CS400 prodáváno jen v Británii, nebo zda bude k mání i jinde v Evropě. Další fotografie, specifikace, termíny nebo ceny Subaru neuvedlo.
Rozhodně se má budoucích 75 šťastlivců na co těšit, Cosworth je špička v oboru. Jejich odladění již tak fantastické Impreza STi bude jistě skvělé.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?