Asi každý máme jméno Cosworth spojeno s Fordem, ale časy se mění. Nejen že se Cosworth vrátil do F1 ale nyní spolupracuje se Subaru na vyladění Impreza STi.
Podle sdělení Subaru bude postavena limitovaná edice 75 kusů pod názvem Cosworth Impreza STi CS400. Za základ poslouží sériový model STi s dvavapůllitrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten je v sérii naladěn na 300 koní, Cosworth by z něj měl vydolovat slušných 400 koníků. Zrychlení z nuly na stovku by tak mělo poskočit z 5,2 na 3,7 sekundy!Verze CS400 nepřinese jen úpravy motoru, těm bude sekundovat vylepšená brzdová soustava od AP Racing. Na přední nápravě bude vybavena brzdovými kotouči průměru 355 mm spolu se šestipístkovými brzdovými třmeny. Pozadu nezůstane ani výfukový systém, ten bude také kompletně přepracován.Zatím nebylo upřesněno zda bude CS400 prodáváno jen v Británii, nebo zda bude k mání i jinde v Evropě. Další fotografie, specifikace, termíny nebo ceny Subaru neuvedlo.
Rozhodně se má budoucích 75 šťastlivců na co těšit, Cosworth je špička v oboru. Jejich odladění již tak fantastické Impreza STi bude jistě skvělé.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?