Tisíc dvě stě koní. Brutální výkon z nafouknutého Lotusu s motorem z Chevroletu Corvette. Takový je Venom GT.
Superrychlá silniční stíhačka pochází z dílen Hennessey Performance a očekáváme ji už velmi dlouho, po internetu kolovala řada videií, informací a poloinformací.
Dnes již jistě víme, že nabušený Lotus bude mít pod kapotou motor o objemu 6,2 litru a výkonu v základu 725 koní. Bude mu k tomu stačit běžný 91oktanový benzín.
Dvě výkonnější verze jsou zatím ve vývoji. Obě jsou přeplňovány dvojicí turbodmychadel, přičemž ta slabší, která používá 93oktanový benzín, bude mít 1000 koní a ta silnější rovnou 1200 koní. Bude na to ale potřebovat poněkud speciální 109oktanový benzín.
Zatím nebyly zveřejněny parametry, ale je jasné, že budou mimořádné.
Venomů bude vyráběno jen deset ročně, což by ve světě stovkových sérií Veyronů neměl být žádný problém.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?