Tisíc dvě stě koní. Brutální výkon z nafouknutého Lotusu s motorem z Chevroletu Corvette. Takový je Venom GT.
Superrychlá silniční stíhačka pochází z dílen Hennessey Performance a očekáváme ji už velmi dlouho, po internetu kolovala řada videií, informací a poloinformací.
Dnes již jistě víme, že nabušený Lotus bude mít pod kapotou motor o objemu 6,2 litru a výkonu v základu 725 koní. Bude mu k tomu stačit běžný 91oktanový benzín.
Dvě výkonnější verze jsou zatím ve vývoji. Obě jsou přeplňovány dvojicí turbodmychadel, přičemž ta slabší, která používá 93oktanový benzín, bude mít 1000 koní a ta silnější rovnou 1200 koní. Bude na to ale potřebovat poněkud speciální 109oktanový benzín.
Zatím nebyly zveřejněny parametry, ale je jasné, že budou mimořádné.
Venomů bude vyráběno jen deset ročně, což by ve světě stovkových sérií Veyronů neměl být žádný problém.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.