Superúsporná Škoda dostane nový motor 1,2 TDI a dosáhne tak spotřeby jen 3,4 litru na sto ujetých kilometrů, což je výborná hodnota.
Fabia dostane spolu s inovací místo nepříliš povedeného dieselu 1,4 TDI menší, ale novější 1,2 TDI. Byť se toho technicky až tolik nezmění, spolu s technologií Stop-Start dokáže nová generace motorů srazí spotřebu z 4,1 na 3,4 litru.
Veledůležitá je hodnota emisí. Ta je totiž pouze 89 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Dostává se pod magickou hladinu 90 gramů, což v některých zemích garantuje bonusy na ekologické vozidlo.
Je třeba také zdůraznit, že tato novinka půjde objednat i ve verzi kombi, což je v této třídě docela unikát.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?