Na světové výstavě Expo 2010 v Šanghaji se ukáží také tři mikrovozítka od společnosti General Motors.
Šanghaj je město velmi lidnaté a to s sebou nese potíž v podobě přepravy. Tato potřeba neustále roste (kam ti lidi pořád jezdí?), což znamená, že na plochu silnice je třeba natlačit stále více lidí.
Kromě různých snah o efektivitu MHD tu máme i zajímavé projekty v oblasti individuální dopravy. Od Smartu můžeme ještě dál (zase to nepřežeňme s minimalistickým Segwayem), například k podobnému vozítku, jaké nyní ukazuje GM.
Ve skutečnosti jde o tři podobné koncepty vyrobené z velmi lehkých materiálů. Jejich hmotnost by se měla pohybovat do půl tuny.
Jako zásobárna paliva slouží Li-Ion akumulátor, který dodává šťávu elektromotorům v nábojích kol. Rádius by měl být asi 40 km.
Samozřejmostí jsou různé systémy zabraňující nehodám, tohle vozítko si pomocí GPS přesně mapuje trasu a kamery zaznamenávají pohyb v okolí, což napomáhá předvídat nepředvídatelné situace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.