Ford nasadí svoji Fiestu ST již poměrně brzy, testovací exempláře již prohání Ameriku delší dobu. Tady jsou první údaje o očekávané novince.
Ostrý vůz si dělá ambice prohnat takový Renault Clio RS, Alfu Romeo MiTo GTA nebo novou Fabii RS. S novým motorem by nemusel být bez šancí.
Zatímco minulá generace skrývala pod kapotou atmosferický dvoulitr o výkonu 150 koní, novinka dostane menší, zato přeplňovaný 1,6 EcoBoost o výkonu velmi pěkných 170 koní.
Novinku poznáme podle velikého otvoru v přídi, ne nepodobnému většímu Focusu. Uvnitř se skryje mezichladič stlačeného vzduchu. Na zádi se objeví dvojitá koncovka výfuku.
Poznávacím znakem by se mohla stát i velká, 17palcová kola. U dealerů bychom mohli tuto novinku vidět už za rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.