Ford nasadí svoji Fiestu ST již poměrně brzy, testovací exempláře již prohání Ameriku delší dobu. Tady jsou první údaje o očekávané novince.
Ostrý vůz si dělá ambice prohnat takový Renault Clio RS, Alfu Romeo MiTo GTA nebo novou Fabii RS. S novým motorem by nemusel být bez šancí.
Zatímco minulá generace skrývala pod kapotou atmosferický dvoulitr o výkonu 150 koní, novinka dostane menší, zato přeplňovaný 1,6 EcoBoost o výkonu velmi pěkných 170 koní.
Novinku poznáme podle velikého otvoru v přídi, ne nepodobnému většímu Focusu. Uvnitř se skryje mezichladič stlačeného vzduchu. Na zádi se objeví dvojitá koncovka výfuku.
Poznávacím znakem by se mohla stát i velká, 17palcová kola. U dealerů bychom mohli tuto novinku vidět už za rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?