BMW nedávno oznámilo záměr vyrábět malé vozy s pohonem přední nápravy. Pravověrní se děsí, ale zákazníkům to podle všeho vadit vůbec nebude.
Průzkum mezi majiteli BMW 1 potvrdil, že řidiči příliš nevědí, v čem jezdí. Vyplynulo z něj totiž, že 80 % majitelů si myslí, že jejich BMW má pohon na přední nápravu.
Jen zbývající pětina je správně přesvědčena, že jejich vůz posílá výkon na zadní kola.
Pohon zadní nápravy je ve třídě takto malých vozů krajně neobvyklý, nepoužívá ji žádný konkurent. U takto malých aut je použit jen u speciálních vozů, jako je třeba Smart ForTwo nebo dnes již bývalý Smart Roadster, které mají z prostorových důvodů motor umístěný vzadu a náhon na zadní nápravu, nebo třeba Mazda MX-5, což je lehký sporťák.
Je tedy vidět, že přechod BMW na přední nápravu u nejmenších modelů značce nemůže nijak ublížit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?