Už v dubnu odstartuje vysílání nového Rádia Dálnice. To by mělo, jak už název napovídá, poskytovat speciální dopravní informace zaměřené na českou dálniční síť. Mezi veřejností i odborníky ale tento projekt vyvolává řadu otázek.
Předně jde až o neuvěřitelný počet kmitočtů, které se podařilo autorovi projektu Radimu Pařízkovi získat. Na svém listopadovém zasedání totiž Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila Rádiu Dálnice 23 kmitočtů, což je nejvíc v historii. Navíc pro dosud nevysílající stanici. Odpůrci upozorňují i na fakt, že některé z nově přidělených frekvencí mohou ohrožovat již vysílající rádia. Jedná se například o vysílač v Mirošovicích, ze kterého RRTV poskytla Rádiu Dálnice kmitočet 98,3 MHz. V oblasti už ale dlouhou dobu vysílají Kiss 98 na frekvenci 98,1 MHz a Černá hora na 98,4 MHz. Odborníci tak nad rozhodnutím Rady kroutí hlavou a obávají se vzájemného rušení. Ve většině případů se navíc jedná o vysílače s relativně malým výkonem, takže řidiči budou muset přibližně každých 10 km přelaďovat. Server digizone.cz proto po vzoru Francie navrhuje pro takto úzce profilovanou stanici jediný kmitočet. V úvahu by připadala relativně volná frekvence 107,8 FM, přičemž jediným problémem by byl jihlavský vysílač Kiss Hády 107,7. Ten by šlo ale snadno vyřešit výměnou frekvencí.Další neznámou je budoucnost samotného obchodního modelu a vysílacího schématu. Rozšířené zpravodajství z českých silnic a dálnic totiž už řadu let přináší třeba Impuls či Český rozhlas 1, který navíc disponuje největší sítí stálých dopravních zpravodajů v zemi a po novém rádiu tudíž není poptávka. Dle výše jmenovaného serveru se proto objevují obavy, aby projekt neskončil podobně jako Rádio Info, jež mělo na základě vydané licence nabízet dopravní zpravodajství pro Prahu. Kvůli nezájmu posluchačů se ale bez nově schválené licence přetransformovalo na zcela jinak zaměřenou stanici RockZone.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.