Už v dubnu odstartuje vysílání nového Rádia Dálnice. To by mělo, jak už název napovídá, poskytovat speciální dopravní informace zaměřené na českou dálniční síť. Mezi veřejností i odborníky ale tento projekt vyvolává řadu otázek.
Předně jde až o neuvěřitelný počet kmitočtů, které se podařilo autorovi projektu Radimu Pařízkovi získat. Na svém listopadovém zasedání totiž Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila Rádiu Dálnice 23 kmitočtů, což je nejvíc v historii. Navíc pro dosud nevysílající stanici. Odpůrci upozorňují i na fakt, že některé z nově přidělených frekvencí mohou ohrožovat již vysílající rádia. Jedná se například o vysílač v Mirošovicích, ze kterého RRTV poskytla Rádiu Dálnice kmitočet 98,3 MHz. V oblasti už ale dlouhou dobu vysílají Kiss 98 na frekvenci 98,1 MHz a Černá hora na 98,4 MHz. Odborníci tak nad rozhodnutím Rady kroutí hlavou a obávají se vzájemného rušení. Ve většině případů se navíc jedná o vysílače s relativně malým výkonem, takže řidiči budou muset přibližně každých 10 km přelaďovat. Server digizone.cz proto po vzoru Francie navrhuje pro takto úzce profilovanou stanici jediný kmitočet. V úvahu by připadala relativně volná frekvence 107,8 FM, přičemž jediným problémem by byl jihlavský vysílač Kiss Hády 107,7. Ten by šlo ale snadno vyřešit výměnou frekvencí.Další neznámou je budoucnost samotného obchodního modelu a vysílacího schématu. Rozšířené zpravodajství z českých silnic a dálnic totiž už řadu let přináší třeba Impuls či Český rozhlas 1, který navíc disponuje největší sítí stálých dopravních zpravodajů v zemi a po novém rádiu tudíž není poptávka. Dle výše jmenovaného serveru se proto objevují obavy, aby projekt neskončil podobně jako Rádio Info, jež mělo na základě vydané licence nabízet dopravní zpravodajství pro Prahu. Kvůli nezájmu posluchačů se ale bez nově schválené licence přetransformovalo na zcela jinak zaměřenou stanici RockZone.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?