Už v dubnu odstartuje vysílání nového Rádia Dálnice. To by mělo, jak už název napovídá, poskytovat speciální dopravní informace zaměřené na českou dálniční síť. Mezi veřejností i odborníky ale tento projekt vyvolává řadu otázek.
Předně jde až o neuvěřitelný počet kmitočtů, které se podařilo autorovi projektu Radimu Pařízkovi získat. Na svém listopadovém zasedání totiž Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila Rádiu Dálnice 23 kmitočtů, což je nejvíc v historii. Navíc pro dosud nevysílající stanici. Odpůrci upozorňují i na fakt, že některé z nově přidělených frekvencí mohou ohrožovat již vysílající rádia. Jedná se například o vysílač v Mirošovicích, ze kterého RRTV poskytla Rádiu Dálnice kmitočet 98,3 MHz. V oblasti už ale dlouhou dobu vysílají Kiss 98 na frekvenci 98,1 MHz a Černá hora na 98,4 MHz. Odborníci tak nad rozhodnutím Rady kroutí hlavou a obávají se vzájemného rušení. Ve většině případů se navíc jedná o vysílače s relativně malým výkonem, takže řidiči budou muset přibližně každých 10 km přelaďovat. Server digizone.cz proto po vzoru Francie navrhuje pro takto úzce profilovanou stanici jediný kmitočet. V úvahu by připadala relativně volná frekvence 107,8 FM, přičemž jediným problémem by byl jihlavský vysílač Kiss Hády 107,7. Ten by šlo ale snadno vyřešit výměnou frekvencí.Další neznámou je budoucnost samotného obchodního modelu a vysílacího schématu. Rozšířené zpravodajství z českých silnic a dálnic totiž už řadu let přináší třeba Impuls či Český rozhlas 1, který navíc disponuje největší sítí stálých dopravních zpravodajů v zemi a po novém rádiu tudíž není poptávka. Dle výše jmenovaného serveru se proto objevují obavy, aby projekt neskončil podobně jako Rádio Info, jež mělo na základě vydané licence nabízet dopravní zpravodajství pro Prahu. Kvůli nezájmu posluchačů se ale bez nově schválené licence přetransformovalo na zcela jinak zaměřenou stanici RockZone.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.