BMW má v plánu představit vůz menší než je třída 1, o tom se ví už dlouho. Nyní automobilka oficiálně potvrdila, že půjde o předokolku.
Je to docela logické. BMW má vyvinutou velmi schopnou platformu s pohonem předních kol, kterou používá u Mini.
Automobilka navíc musí vůz zařadit pod jedničku nejen velikostí, ale také cenovkou, pohon zadní nápravy je ve srovnání s pohonem nápravy přední výrobně nákladnější. Navíc ubírá místo v interiéru, který bude vzhledem k velikosti už tak docela stísněný.
Novinka doplní Mini a zaměří se na trochu odlišnou klientelu, která by nyní mohla utéct třeba k Audi pro model A1. Brzy navíc přijde i Mercedes Benz A na úplně nové platformě, která již nebude sendvičová.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?