Společnost Honda oznámila stažení 410 tisíc svých automobilů z trhu ve Spojených státech, důvodem jsou stížnosti na brzdy. V noci na středu o tom informoval server BBC.
Opatření se týká jen amerického trhu a jde o zhruba 344 tisíc vozů modelu Odyssey a 68 tisíc aut značky Element vyrobených v letech 2007 až 2008.
Zástupci automobilky zdůvodnili rozhodnutí stížnostmi na brzdy těchto vozů, na které musí řidič silně tlačit, aby fungovaly.
Inženýři z automobilky tvrdí, že problém souvisí s postupným hromaděním vzduchu v některých částech brzdového systému. Přestože se to netýká všech vozů, vedení společnosti se rozhodlo stáhnout všechny automobily daných značek "s cílem ujistit spotřebitele, že jejich automobily budou fungovat, jak mají".
Honda se rozhodla ke stažení vozů po stejném kroku jiné japonské firmy, Toyoty, která musela stáhnout ze světových trhů osm milionů svých vozů kvůli tomu, že nebyly bezpečné.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?