Dálniční známky půjdou do důchodu, nahradí je plastová krabička

Dálniční známka
Dálniční známka, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 17. března 2010 10:01
Sdílej:

Poslancům se na včerejší schůzi nepodařilo zrušit zákon, který zavádí od roku 2011 elektronické viněty místo dálničních známek.

Iniciativa Senátu a části poslanců na zrušení části zákona, který ukládá ministerstvu do roku 2011 zavést elektronické viněty místo současných dálničních známek, byla včera zamítnuta a vzhledem k době legislativního procesu je nepravděpodobné, že by se podařilo zrušení znovu prosadit.

Podle všeho by ministerstvo mělo opět využít služeb společnosti Kapsch. Zprvu se počítá se stejným systémem jako dosud, tedy paušálním, do dvou let by ale mělo fungovat placení pouze za najeté kilometry.

Viněta by měla být plně přenositelná, nebude vázána na jméno ani na vůz.

Vše se ale váže s určitými technickými problémy. Není například jasné, zda systém dokáže zachytit rychleji jedoucí vozy. Viněta je také stíněna pokovenými skly.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.