Ford představil novou zbraň pro americké policisty, novou generaci policejního vozu s názvem Police Interceptor. Srovnejme v čem jezdí policisté u nás a v USA.
Ford není na americkém trhu jediný, kdo nabízí policejní vozy. Snad ve všech filmech z 80. a 90. let jezdí zámořští "cops" ve Fordech Crown Victoria. Pro novou generaci jej ve službách vystřídal Ford Taurus. Mimo to policie v USA využívá například Dodge Magnum, různé Chevrolety, například model Impala, ale také speciál od Carbon Motors s opravdu brutálním vzhledem.
Zatímco česká policie nedávno zakoupila několik tisíc Octavií s motory 1,6 MPI a 1,8 TSI, v policejním Fordu je v základu motor 3,5 o výkonu 263 koní, který je možno kombinovat s pohonem přední nápravy i všech kol, pouze jako čtyřkolka je k dispozici silnější 3,5 Ecoboost o výkonu 365 koní.
Ford se zvláště snažil o to, aby byl nový model snadno opravitelný. Nízké náklady byly jedním z důvodů, proč se policie držela starších modelů Crown Victoria. Policejní speciál byl vyvinut ve spolupráci s policií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.