V roce 2009 nebyla i přes recesi o nic méně sledovaná hodnota emisí CO2, než dříve. Jak to vypadá v žebříčku nejekologičtějších vozů?
Nejekologičtější značkou na trhu je dnes Fiat, který má průměrné emise svého portfolia 127,8 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Fiat okupuje první místo tradičně, zato na druhé místo výrazně poskočila Toyota.
Ta ještě minule skončila pátá, nyní stíhá Fiat na druhém místě s hodnotou 130,1 gramů. Dále se drží Peugeot (133,6 g), Renault (137,5) a Citroën (137,9 g). Možná trochu překvapivě má deváté a desáté místo Audi a Mercedes. za meziročním snížení celkových emisí stojí mimo jiné šrotovné, které lidi motivovalo k nákupu levnějších, tedy i menších a úspornějších vozů. Může za to výpočet, ten je vypočítán jako vážený průměr všech prodaných vozů.
Podívejme se ještě na pořadí podle jednotlivých modelů. Zde vede, možná překvapivě, Toyota Yaris s průměrnými emisemi jen 119 gramů. Následují Fiaty 500 (119,9 g), Panda (122,4 g), Ford Fiesta (125,6 g) a další Fiat, tentokrát Punto (127,9 g).
Největším skokanem je Ferrari. Tomu se podařilo srazit emise o více než 50 gramů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?