V roce 2009 šetřila Policie ČR celkem 74 tis. dopravních nehod, tedy o 53 % méně než v roce 2008. Neznamená to však, že by o stejné procento klesl celkový počet dopravních nehod na českých silnicích.
Podle statistik pojišťoven totiž ve skutečnosti dopravních nehod mírně přibylo. Za celý loňský rok jich pojišťovny evidovaly 267 000, což je o 3 % více než v roce 2008. K největšímu počtu dopravních nehod v loňském roce došlo v měsících duben a květen.Policie ČR v loňském roce šetřila celkem 74 363 dopravních nehod, z toho 53 018 se obešlo bez zranění nebo úmrtí. Počet nehod se zraněním nebo úmrtím se v porovnání s rokem 2008 sice mírně snížil (o 6 %), stoupl však počet nehod se škodou nad 100 000 Kč (o 19 %).Jediný signifikantní pokles lze zaznamenat u počtu nehod se škodou do 100 000 Kč šetřených Policií ČR. Účastníci dopravních nehod totiž využívají zákonné možnosti k nehodám se škodou do 100 000 Kč policii nevolat a sepisují záznamy o dopravních nehodách, které pak předkládají svým pojišťovnám. Z tohoto důvodu Policie ČR šetřila v loňském roce o celých 66 % méně nehod do 100 000 Kč než v roce předcházejícím.Jsou to tedy právě pojišťovny, které disponují nejpřesnějšími statistikami dopravních nehod. Z nich vyplývá, že v počtech vzniklých škod nahlášených pojišťovnám k žádnému poklesu nedošlo. Naopak, za celý loňský rok bylo pojišťovnám nahlášeno 267 000 nehod, a to je o celé 3 000 více než za rok 2008. To představuje meziroční nárůst o 3 %.„Osmdesátiprocentní podíl na všech dopravních nehodách evidovaných pojišťovnami v roce 2009 měli řidiči osobních automobilů,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů (ČKP) Jakub Hradec a dále doplňuje, že počet nehod osobních automobilů meziročně stoupl o celé 4,4 %. „Z dat pojišťoven tak zcela jasně vyplývá, že počet nehod neklesá. Klesá jen počet těch nehod, které vyšetřuje Policie ČR,“ uzavírá Hradec.Zdroj: Česká kancelář pojistitelů
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.