V roce 2009 šetřila Policie ČR celkem 74 tis. dopravních nehod, tedy o 53 % méně než v roce 2008. Neznamená to však, že by o stejné procento klesl celkový počet dopravních nehod na českých silnicích.
Podle statistik pojišťoven totiž ve skutečnosti dopravních nehod mírně přibylo. Za celý loňský rok jich pojišťovny evidovaly 267 000, což je o 3 % více než v roce 2008. K největšímu počtu dopravních nehod v loňském roce došlo v měsících duben a květen.Policie ČR v loňském roce šetřila celkem 74 363 dopravních nehod, z toho 53 018 se obešlo bez zranění nebo úmrtí. Počet nehod se zraněním nebo úmrtím se v porovnání s rokem 2008 sice mírně snížil (o 6 %), stoupl však počet nehod se škodou nad 100 000 Kč (o 19 %).Jediný signifikantní pokles lze zaznamenat u počtu nehod se škodou do 100 000 Kč šetřených Policií ČR. Účastníci dopravních nehod totiž využívají zákonné možnosti k nehodám se škodou do 100 000 Kč policii nevolat a sepisují záznamy o dopravních nehodách, které pak předkládají svým pojišťovnám. Z tohoto důvodu Policie ČR šetřila v loňském roce o celých 66 % méně nehod do 100 000 Kč než v roce předcházejícím.Jsou to tedy právě pojišťovny, které disponují nejpřesnějšími statistikami dopravních nehod. Z nich vyplývá, že v počtech vzniklých škod nahlášených pojišťovnám k žádnému poklesu nedošlo. Naopak, za celý loňský rok bylo pojišťovnám nahlášeno 267 000 nehod, a to je o celé 3 000 více než za rok 2008. To představuje meziroční nárůst o 3 %.„Osmdesátiprocentní podíl na všech dopravních nehodách evidovaných pojišťovnami v roce 2009 měli řidiči osobních automobilů,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů (ČKP) Jakub Hradec a dále doplňuje, že počet nehod osobních automobilů meziročně stoupl o celé 4,4 %. „Z dat pojišťoven tak zcela jasně vyplývá, že počet nehod neklesá. Klesá jen počet těch nehod, které vyšetřuje Policie ČR,“ uzavírá Hradec.Zdroj: Česká kancelář pojistitelů
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?