U společnosti RUF z Pfaffenhausenu v Německu se rozhodli nahradit klasický plochý šestiválec v Porsche 911 motorem V8.
Co je na celém voze nejzajímavější je zmíněná jednotka V8. Ta byla konstruována přímo společností RUF. Konstrukčně jde o motor ctící základní principy závodních motorů. Motor V8 disponuje objemem 4,5 litru, ze kterého dokázali vydolovat výkon 410kW (550 koní). Maximální otáčky motoru jsou 8500 1/min, byly použity titanové ojnice, mazání pomocí suché klikové skříně. Jednotka splňuje Americké i Evropské emisní normy. Motor 5,5 V8 je stále ještě ve fázi vývoje, další údaje RUF prozatím nezveřejnil. RUF tvrdí, že se pro tvorbu RGT-8 nechal inspirovat vozem Porsche 550 Coupé z roku 1953. RGT-8 vychází z modelu Porsche 911. Využívá šestistupňovou manuální převodovku a poháněna jsou pouze zadní kola. Upravené "devětsetjedenáctce" implantovali slušivý „aerokit“ a efektní jedovatě zelené lakování.
RUF na vozidlo použil kovaná pětipaprsková devatenáctipalcová kola, uchycená centrální maticí. Ty jsou osazeny pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup.RUF přijímá objednávky na rok 2011. Za tento zelený klenot požadují 220 tisíc Euro. Na motor chtějí poskytovat tříletou záruku bez omezení kilometrů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?