Koncept byl již k vidění na autosalonu v Tokiu, v Ženevě jde o premiéru v Evropě. FT-86 vypadá velmi slibně a milovníci typu Celica se mohou radovat z blížícího se nástupce.
Vzhled typu FT-86 si vzali pod svá křídla tvůrci ze studia Toyota's ED2 ve francouzském Nice. To bude možná důvod proč nevypadá „osmdesátšestka“ až tak asijsky. Její design je velmi vydařený a dokonale vyvážený. Přední sešikmené světlomety a velké nasávací otvory dodávají vozu dynamický střih. Z bočního profilu vyniknou krátké převisy karoserie. Celek dotvářejí krásně včleněné zadní světlomety a citlivě zakomponované výfuky. Rozměry konceptu FT-86 jsou 4,16 m na délku, 1,76 m do šířky a na výšku 1,26 m. Rozvor náprav je 2,57 m. Na studii se objevily pneumatiky rozměru 225/40 R19. Vozidlo vzniklo ve spolupráci se Subaru a půjde tedy do výroby s příbuzným modelem v barvách Subaru.Interiér vypadá poměrně futuristicky, takže do sériové verze lze očekávat střízlivější variantu.Z technických parametrů je zatím známo použití atmosférického čtyřválcového dvoulitru konstrukce Boxer (z líhně Subaru). Co potěší pravověrné řidiče je fakt že budou poháněna kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Do prodeje v Japonsku se dostane FT-86 na počátku příštího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?