Hispano Suiza, slavná značka z období meziválečného období, se vrací. Bohužel, nikoliv s vlastním vozem, ale jen s radikální úpravou Audi R8.
V meziválečném období bylo v Evropě více luxusních automobilek, než by se možná zdálo. Mezi nimi hrála prim jedna automobilka ze Španělska, dnes už málem zapomenutá Hispano Suiza. Jeden z jejich vozů vozil dokonce i prezidenta Masaryka.
Nový pokus o znovuoživení této značky se jmenuje prozaicky - Hispano Suiza. Tato novinka je oproti dřívějším superluxusním vozům "pouhým" tuningem Audi R8.
Audina dostala ke svému desetiválci dvojici elektrických kompresorů, aby se ji lépe dýchalo. V plánu je i přidání elektromotoru pro ještě drtivější akceleraci, který přidá 150 koní, nám by ale už základní výkon přeplňovaného desetiválce - 750 koní - stačil.
Maximální rychlost díky tomu hravě přesáhne 330 km/h a zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,4 sekundy.
A cena? Milých 700 tisíc euro, to dává osmnáct milionů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.