Hispano Suiza, slavná značka z období meziválečného období, se vrací. Bohužel, nikoliv s vlastním vozem, ale jen s radikální úpravou Audi R8.
V meziválečném období bylo v Evropě více luxusních automobilek, než by se možná zdálo. Mezi nimi hrála prim jedna automobilka ze Španělska, dnes už málem zapomenutá Hispano Suiza. Jeden z jejich vozů vozil dokonce i prezidenta Masaryka.
Nový pokus o znovuoživení této značky se jmenuje prozaicky - Hispano Suiza. Tato novinka je oproti dřívějším superluxusním vozům "pouhým" tuningem Audi R8.
Audina dostala ke svému desetiválci dvojici elektrických kompresorů, aby se ji lépe dýchalo. V plánu je i přidání elektromotoru pro ještě drtivější akceleraci, který přidá 150 koní, nám by ale už základní výkon přeplňovaného desetiválce - 750 koní - stačil.
Maximální rychlost díky tomu hravě přesáhne 330 km/h a zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,4 sekundy.
A cena? Milých 700 tisíc euro, to dává osmnáct milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?