Hispano Suiza, slavná značka z období meziválečného období, se vrací. Bohužel, nikoliv s vlastním vozem, ale jen s radikální úpravou Audi R8.
V meziválečném období bylo v Evropě více luxusních automobilek, než by se možná zdálo. Mezi nimi hrála prim jedna automobilka ze Španělska, dnes už málem zapomenutá Hispano Suiza. Jeden z jejich vozů vozil dokonce i prezidenta Masaryka.
Nový pokus o znovuoživení této značky se jmenuje prozaicky - Hispano Suiza. Tato novinka je oproti dřívějším superluxusním vozům "pouhým" tuningem Audi R8.
Audina dostala ke svému desetiválci dvojici elektrických kompresorů, aby se ji lépe dýchalo. V plánu je i přidání elektromotoru pro ještě drtivější akceleraci, který přidá 150 koní, nám by ale už základní výkon přeplňovaného desetiválce - 750 koní - stačil.
Maximální rychlost díky tomu hravě přesáhne 330 km/h a zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,4 sekundy.
A cena? Milých 700 tisíc euro, to dává osmnáct milionů korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?