 
            Ford na autosalonu v Ženevě dnes představí novou generaci svého Fordu Focus v karoserii kombi. Uvedena do prodejen ale bude až za rok.
Ford s představením svého Focusu příliš neotálí. Sedan a hatchback se představili na jaře v Detroitu, hned v Ženevě tu máme v Evropě oblíbené kombi.
To je oproti minulé generaci mnohem více zaměřené na vzhled a méně na praktickou stránku designu. Přední maska je pro Focus od Detroitu typická, boční profil bych si ale při letmějším pohledu klidně spletl s větším Mondeem. Nakonec, platí to i zádi, světla jsou Mondeu velmi podobná. Přesto (nebo možná právě proto) je třeba říci, že malý kombík působí velmi svěže a sportovně.
O technice toho Ford zatím moc nenamluvil, každopádně pod kapotou novinky najdeme i v Evropě motory, které budou mít svoji premiéru právě v Ženevě, jde o přeplňované motory 2,0 a 1,6 SCTi neboli Ecoboost.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?