BMW na autosalonu v Ženevě představí další ze své flotily hybridů. Po SUV X5 a X6 a sedanu třídy 7 je pětka dalším hybridem pro BMW.
BMW třídy 5 nabídne stejné ústrojí, jaké nabízí i větší sedmička, ale v poměrně výrazně zmodernizované verzi.
Na rozdíl od sedmičky totiž pětka dokáže jezdit i čistě na elektřinu, stává se tak full-hybridem.
Mimo to dokáže hybridní systém využívat unikátního řešení - ve spolupráci z GPS navigací dokáže odhadnout, kde je výhodnější dobíjet a kde pohánět vůz elektromotory.
Elektromotor má výkon 54 koní, což je témě trojnásobek oproti sedmičce. Benzínovou část výkonu dodá třísetkoňový, dvakrát přeplňovaný třílitr.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.