BMW na autosalonu v Ženevě představí další ze své flotily hybridů. Po SUV X5 a X6 a sedanu třídy 7 je pětka dalším hybridem pro BMW.
BMW třídy 5 nabídne stejné ústrojí, jaké nabízí i větší sedmička, ale v poměrně výrazně zmodernizované verzi.
Na rozdíl od sedmičky totiž pětka dokáže jezdit i čistě na elektřinu, stává se tak full-hybridem.
Mimo to dokáže hybridní systém využívat unikátního řešení - ve spolupráci z GPS navigací dokáže odhadnout, kde je výhodnější dobíjet a kde pohánět vůz elektromotory.
Elektromotor má výkon 54 koní, což je témě trojnásobek oproti sedmičce. Benzínovou část výkonu dodá třísetkoňový, dvakrát přeplňovaný třílitr.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?