Koncernu General Motors se nepodařilo prodat ztrátovou automobilku Hummer. Slavná značka proto bude umrtvena.
Velmi mladá automobilka, která si však stihla vytvořit neskutečné renomé. To je vizitka Hummeru.
Hummer v podstatě vznikl na konci 70. let, když americká armáda začala hledat nové vozidlo, které nahradí už zastaralý Jeep Willys. V roce 1985 začaly první dodávky vozu pod zkratkou HMMWV od společnosti AM General, kterému se rychle začalo přezdívat Humvee. Muskulaturní a drsné auto zaujalo i civilní obyvatelstvo a to zvláště po operaci Pouštní bouře, tedy válce v perském zálivu na začátku 90. let.
Zlom přišel v této době, kdy se Arnoldu Schwarzeneggerovi, ještě než ho jako guvernéra přepadlo zelené vidění světa, podařilo koupit Humvee pro vlastní potřebu.
Proto mohl Hummer v roce 1995 vzniknout i reálně jako firma. Civilní verze se v tu dobu již lehce vyráběla, po vzniku firmy Hummer získala své legendární jméno. Hummerů H1, tedy půdovních armádních vozů, není mnoho. Model H1 se již čtyři roky v civilní verzi nevyrábí.
Další důležitý milník přišel v roce 2003. Hummer přinesl mnohem civilnější verzi H2, o dva roky později model H3.
Krk zlomila automobilce především ekonomická recese a před ní dramatické zdražení paliva v USA.
Rok 2010 je pro legendární automobilku konečná. Je to konečná pro silné, neekonomické, na silnici neovladatelné, ale fascinující vozy s nezaměnitelným charismatem.
Koncernu General Motors, vlastníku firmy Hummer se totiž nepodařilo prodat firmu do Číny, jak původně zamýšlel. Ztrátovou automobilku proto raději umrtví.
Čest jeho památce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?