Koncernu General Motors se nepodařilo prodat ztrátovou automobilku Hummer. Slavná značka proto bude umrtvena.
Velmi mladá automobilka, která si však stihla vytvořit neskutečné renomé. To je vizitka Hummeru.
Hummer v podstatě vznikl na konci 70. let, když americká armáda začala hledat nové vozidlo, které nahradí už zastaralý Jeep Willys. V roce 1985 začaly první dodávky vozu pod zkratkou HMMWV od společnosti AM General, kterému se rychle začalo přezdívat Humvee. Muskulaturní a drsné auto zaujalo i civilní obyvatelstvo a to zvláště po operaci Pouštní bouře, tedy válce v perském zálivu na začátku 90. let.
Zlom přišel v této době, kdy se Arnoldu Schwarzeneggerovi, ještě než ho jako guvernéra přepadlo zelené vidění světa, podařilo koupit Humvee pro vlastní potřebu.
Proto mohl Hummer v roce 1995 vzniknout i reálně jako firma. Civilní verze se v tu dobu již lehce vyráběla, po vzniku firmy Hummer získala své legendární jméno. Hummerů H1, tedy půdovních armádních vozů, není mnoho. Model H1 se již čtyři roky v civilní verzi nevyrábí.
Další důležitý milník přišel v roce 2003. Hummer přinesl mnohem civilnější verzi H2, o dva roky později model H3.
Krk zlomila automobilce především ekonomická recese a před ní dramatické zdražení paliva v USA.
Rok 2010 je pro legendární automobilku konečná. Je to konečná pro silné, neekonomické, na silnici neovladatelné, ale fascinující vozy s nezaměnitelným charismatem.
Koncernu General Motors, vlastníku firmy Hummer se totiž nepodařilo prodat firmu do Číny, jak původně zamýšlel. Ztrátovou automobilku proto raději umrtví.
Čest jeho památce.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?