Koncernu General Motors se nepodařilo prodat ztrátovou automobilku Hummer. Slavná značka proto bude umrtvena.
Velmi mladá automobilka, která si však stihla vytvořit neskutečné renomé. To je vizitka Hummeru.
Hummer v podstatě vznikl na konci 70. let, když americká armáda začala hledat nové vozidlo, které nahradí už zastaralý Jeep Willys. V roce 1985 začaly první dodávky vozu pod zkratkou HMMWV od společnosti AM General, kterému se rychle začalo přezdívat Humvee. Muskulaturní a drsné auto zaujalo i civilní obyvatelstvo a to zvláště po operaci Pouštní bouře, tedy válce v perském zálivu na začátku 90. let.
Zlom přišel v této době, kdy se Arnoldu Schwarzeneggerovi, ještě než ho jako guvernéra přepadlo zelené vidění světa, podařilo koupit Humvee pro vlastní potřebu.
Proto mohl Hummer v roce 1995 vzniknout i reálně jako firma. Civilní verze se v tu dobu již lehce vyráběla, po vzniku firmy Hummer získala své legendární jméno. Hummerů H1, tedy půdovních armádních vozů, není mnoho. Model H1 se již čtyři roky v civilní verzi nevyrábí.
Další důležitý milník přišel v roce 2003. Hummer přinesl mnohem civilnější verzi H2, o dva roky později model H3.
Krk zlomila automobilce především ekonomická recese a před ní dramatické zdražení paliva v USA.
Rok 2010 je pro legendární automobilku konečná. Je to konečná pro silné, neekonomické, na silnici neovladatelné, ale fascinující vozy s nezaměnitelným charismatem.
Koncernu General Motors, vlastníku firmy Hummer se totiž nepodařilo prodat firmu do Číny, jak původně zamýšlel. Ztrátovou automobilku proto raději umrtví.
Čest jeho památce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.