Koncernu General Motors se nepodařilo prodat ztrátovou automobilku Hummer. Slavná značka proto bude umrtvena.
Velmi mladá automobilka, která si však stihla vytvořit neskutečné renomé. To je vizitka Hummeru.
Hummer v podstatě vznikl na konci 70. let, když americká armáda začala hledat nové vozidlo, které nahradí už zastaralý Jeep Willys. V roce 1985 začaly první dodávky vozu pod zkratkou HMMWV od společnosti AM General, kterému se rychle začalo přezdívat Humvee. Muskulaturní a drsné auto zaujalo i civilní obyvatelstvo a to zvláště po operaci Pouštní bouře, tedy válce v perském zálivu na začátku 90. let.
Zlom přišel v této době, kdy se Arnoldu Schwarzeneggerovi, ještě než ho jako guvernéra přepadlo zelené vidění světa, podařilo koupit Humvee pro vlastní potřebu.
Proto mohl Hummer v roce 1995 vzniknout i reálně jako firma. Civilní verze se v tu dobu již lehce vyráběla, po vzniku firmy Hummer získala své legendární jméno. Hummerů H1, tedy půdovních armádních vozů, není mnoho. Model H1 se již čtyři roky v civilní verzi nevyrábí.
Další důležitý milník přišel v roce 2003. Hummer přinesl mnohem civilnější verzi H2, o dva roky později model H3.
Krk zlomila automobilce především ekonomická recese a před ní dramatické zdražení paliva v USA.
Rok 2010 je pro legendární automobilku konečná. Je to konečná pro silné, neekonomické, na silnici neovladatelné, ale fascinující vozy s nezaměnitelným charismatem.
Koncernu General Motors, vlastníku firmy Hummer se totiž nepodařilo prodat firmu do Číny, jak původně zamýšlel. Ztrátovou automobilku proto raději umrtví.
Čest jeho památce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?