Infiniti, luxusní divize Nissanu, chce proniknout do Evropy. K tomu ale potřebuje jeden detail - diesel.
Nový deisel se objeví zatím v trojlístku modelů, novém sedanu M, taktéž docela novém SUV FX a o něco starším menším SUV EX.
Vzhledem ke koncernovým pletkám mezi Renaultem a Nissanem, posléze Infiniti. V Renaultu Laguna coupé má výkon 235 koní, Infiniti se motor pro své účely trochu přepracovalo, čímž se změnila charakteristika motoru a výkon poskočil o neznatelné tři koně vzhůru.
Obě SUV zrychlí s tímto dieselem na stovku kolem osmi sekund a spotřeba je do devíti litrů dieselu na sto ujetých kilometrů.
Dvojice SUV se začne prodávat téměř ihned po představení v Ženevě, na sedan si ještě počkáme přibližně rok.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?