Finská automobilka Valmet se v Ženevě blýskne prototypem Eva. Jde o demonstraci schopností při vývoji podobných aut.
Valmet se obvykle zabývá výrobou aut pro externí automobilky, například i pro Porsche. Tentokrát jde ale o koncept vyvinutý přímo automobilkou.
Koncept Eva je elektrický, ostatně Eva schválně ukrývá zkratku EV, elektrické vozidlo. Miniauto má ve své karoserii ukryté akumulátory, které dokáží živit elektromotor na trase dlouhé až 160 kilometrů. Elektrosoustavu dodala firma Fortum.
Pro posádku jsou připravena čtyři sedadla, z čehož dvě jsou jen nouzová.
Tento koncept by měl zůstat konceptem, jeho výroba se nezvažuje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?