AKTUALIZOVÁNO: Nový a levný koncernový vůz Volkswagenu nazvaný A Entry bude vyrábět Škoda Auto Mladá Boleslav. Ve čtvrtek to oznámil týdeník automobilky Škodovácký odborář.
„Ten vůz vypadá velmi dobře, i když zatím jde jen o maketu. Jeho největší předností bude nízká cena,“ uvedl pro týdeník šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík. Potvrdil tak informace z loňského roku. Nicméně další bližší podrobnosti k novému modelu nejsou dál známé.
Podle týdeníku by naopak měla skončit v automobilce výroba šedé litiny. Důvodem je, že velké turecké firmy dokážou šedou litinu vyrábět levněji. „Pozitivní zprávou ale je, že nikdo nebude muset přijít o práci, protože se bude rozšiřovat provoz hliníku,“ tvrdí Povšík.
Týdeník také s odkazem na slova šéfa firmy Reinharda Junga přiblížil výrobní plány pro letošní rok. Například na Fabii se má jet celý rok v počtu 800 kusů bez potřeby přemisťování a zapracování personálu. Dále dojde ke zvyšování kapacity vozu Superb Combi a připravuje se náběh Fabie a Roomster pro faceliftu. Připravují se i novinky u Fabie, jako například krátká Fabia Scout a Fabia RS.
Škoda Auto loni zažila rekordní rok. Celkové prodeje společnosti za rok 2009 vzrostly o 1,4 procenta na 684.226 vozů a dosáhly tak nejvyšší úrovně v historii automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?