Navigační systémy, které si automobilky vyvíjejí sami nebo prostřednictvím třetích stran, nebývají až na čestné výjimky dvakrát povedené a přenosná řešení je v posledních letech drtí nebývalým tempem. Trpí zejména ergonomie ovládání, mapové podklady i jejich nepružné aktualizace. Jejich ceny se navíc šplhají do mnoha desítek tisíc korun.
Proto se před časem Renault rozhodl podepsat smlouvu umožňující zvolit si do některých modelů vestavěnou navigaci od renomovaného výrobce přenosných systémů, firmy TomTom, která většinu těchto nevýhod odstranila.
Nyní přichází s obdobným řešením i Hyundai s modelem Elantra, jenž může být na severoamerickém trhu na přání vybaven navigací od společnosti LG. Ta nabídne 6,5 palcový dotykový displej, 8 GB flash paměť, Bluetooth, iPod a USB konektivitu. Korejský výrobce si za ni účtuje příplatek 1.100 dolarů tedy zhruba 21 tisíc korun.
Je zřejmě jen otázkou času, kdy se tato položka objeví i v cenících evropských dealerů Hyundaie.
Komerční sdělení