Automobilka Hyundai nabídne ve Spojených státech do modelu Elantra vestavěný navigační systém s dotykovým displejem od společnosti LG. Navazuje tak na průkopnickou smlouvu Renaultu s firmou TomTom.
Navigační systémy, které si automobilky vyvíjejí sami nebo prostřednictvím třetích stran, nebývají až na čestné výjimky dvakrát povedené a přenosná řešení je v posledních letech drtí nebývalým tempem. Trpí zejména ergonomie ovládání, mapové podklady i jejich nepružné aktualizace. Jejich ceny se navíc šplhají do mnoha desítek tisíc korun.Proto se před časem Renault rozhodl podepsat smlouvu umožňující zvolit si do některých modelů vestavěnou navigaci od renomovaného výrobce přenosných systémů, firmy TomTom, která většinu těchto nevýhod odstranila.Nyní přichází s obdobným řešením i Hyundai s modelem Elantra, jenž může být na severoamerickém trhu na přání vybaven navigací od společnosti LG. Ta nabídne 6,5 palcový dotykový displej, 8 GB flash paměť, Bluetooth, iPod a USB konektivitu. Korejský výrobce si za ni účtuje příplatek 1.100 dolarů tedy zhruba 21 tisíc korun. Je zřejmě jen otázkou času, kdy se tato položka objeví i v cenících evropských dealerů Hyundaie.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?