Citroën C3 již má nástupce, ale život stávající generace ještě nekončí. Jak je dnes v módě, stávající generace se bude doprodávat za pěknou cenu.
V současné době je móda ponechávat starší modely určitou dobu v souběhu jako základní a nejlevnější moment v segmentu. Je to logické, vývoj je již dávno zaplacen a tyto modely produkují jisté zisky, navíc tvoří jakési přechodné období, dělá lepší cenu a opticky tím snižuje cenovou hladinu je značce.
Stejně dopadnul i Citroën C3, který se doprodává jako model First. Jeho základní cena je 217 tisíc korun, za kterou přináší stejnou výbavu, jako Furio, které se jen doprodává za 225 tisíc. Jaký je rozdíl? V motoru, Furio má totiž 1,4, First má 1,1.
First má slušnou výbavu, najdeme proto v základu dva airbagy, palubní počítač, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a dokonce i klimatizaci. Právě ta dělá nabídku lákavou.
Připlatit se dá jen za metalízu, rádio a vylepšenou záruku.
Jak je na tom stará C3 v porovnání s novou? Novinka se dá v základní výbavě sehnat se stejným motorem za 240 tisíc. Za tuto cenu nabízí téměř totožnou výbavu, ve které chybí snad jen klimatizace. Ta je za příplatek 32 tisíc spolu s rádiem. Dvojice airbagů stojí 16 tisíc spolu s tempomatem a rádiem.
Oproti nové C3 se tedy stará verze vyplatí, ovšem za cenu poněkud obstarožní techniky.
Jako tradičně srovnáme i ceníky konkurence, vybral jsem další automobilky v regionu, Renault a Fiat.
Fiat nabízí starší Punto jako verzi Actual. To je možné koupit za rovných 200 tisíc, přičemž pro dorovnání výbavy s C3 je třeba zakoupit paket Plus za 23 tisíc, což je více než u Citroënu.
Renault nabízí také starší Clio Storia, jehož základní cena je 180 tisíc korun. V jeho výbavě chybí oproti Citroënu snad jen klimatizace, tu ale nabídne o vyšší výbava za 215 tisíc, což je cena srovnatelná s Citroënem. Oproti C3 First ale nabídne rádio a mlhovky, jeví se tedy jako o něco lepší nabídka.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?