Citroën C3 již má nástupce, ale život stávající generace ještě nekončí. Jak je dnes v módě, stávající generace se bude doprodávat za pěknou cenu.
V současné době je móda ponechávat starší modely určitou dobu v souběhu jako základní a nejlevnější moment v segmentu. Je to logické, vývoj je již dávno zaplacen a tyto modely produkují jisté zisky, navíc tvoří jakési přechodné období, dělá lepší cenu a opticky tím snižuje cenovou hladinu je značce.
Stejně dopadnul i Citroën C3, který se doprodává jako model First. Jeho základní cena je 217 tisíc korun, za kterou přináší stejnou výbavu, jako Furio, které se jen doprodává za 225 tisíc. Jaký je rozdíl? V motoru, Furio má totiž 1,4, First má 1,1.
First má slušnou výbavu, najdeme proto v základu dva airbagy, palubní počítač, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a dokonce i klimatizaci. Právě ta dělá nabídku lákavou.
Připlatit se dá jen za metalízu, rádio a vylepšenou záruku.
Jak je na tom stará C3 v porovnání s novou? Novinka se dá v základní výbavě sehnat se stejným motorem za 240 tisíc. Za tuto cenu nabízí téměř totožnou výbavu, ve které chybí snad jen klimatizace. Ta je za příplatek 32 tisíc spolu s rádiem. Dvojice airbagů stojí 16 tisíc spolu s tempomatem a rádiem.
Oproti nové C3 se tedy stará verze vyplatí, ovšem za cenu poněkud obstarožní techniky.
Jako tradičně srovnáme i ceníky konkurence, vybral jsem další automobilky v regionu, Renault a Fiat.
Fiat nabízí starší Punto jako verzi Actual. To je možné koupit za rovných 200 tisíc, přičemž pro dorovnání výbavy s C3 je třeba zakoupit paket Plus za 23 tisíc, což je více než u Citroënu.
Renault nabízí také starší Clio Storia, jehož základní cena je 180 tisíc korun. V jeho výbavě chybí oproti Citroënu snad jen klimatizace, tu ale nabídne o vyšší výbava za 215 tisíc, což je cena srovnatelná s Citroënem. Oproti C3 First ale nabídne rádio a mlhovky, jeví se tedy jako o něco lepší nabídka.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.