Citroën C3 pokračuje, slušně vybavený základ za 217 tisíc

C3
C3, foto: Citroën ČR
Marek Litzman 17. února 2010 11:47
Sdílej:

Citroën C3 již má nástupce, ale život stávající generace ještě nekončí. Jak je dnes v módě, stávající generace se bude doprodávat za pěknou cenu.

V současné době je móda ponechávat starší modely určitou dobu v souběhu jako základní a nejlevnější moment v segmentu. Je to logické, vývoj je již dávno zaplacen a tyto modely produkují jisté zisky, navíc tvoří jakési přechodné období, dělá lepší cenu a opticky tím snižuje cenovou hladinu je značce.

Stejně dopadnul i Citroën C3, který se  doprodává jako model First. Jeho základní cena je 217 tisíc korun, za kterou přináší stejnou výbavu, jako Furio, které se jen doprodává za 225 tisíc. Jaký je rozdíl? V motoru, Furio má totiž 1,4, First má 1,1.

First má slušnou výbavu, najdeme proto v základu dva airbagy, palubní počítač, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a dokonce i klimatizaci. Právě ta dělá nabídku lákavou.

Připlatit se dá jen za metalízu, rádio a vylepšenou záruku.

Jak je na tom stará C3 v porovnání s novou? Novinka se dá v základní výbavě sehnat se stejným motorem za 240 tisíc. Za tuto cenu nabízí téměř totožnou výbavu, ve které chybí snad jen klimatizace. Ta je za příplatek 32 tisíc spolu s rádiem. Dvojice airbagů stojí 16 tisíc spolu s tempomatem a rádiem.

Oproti nové C3 se tedy stará verze vyplatí, ovšem za cenu poněkud obstarožní techniky.

Jako tradičně srovnáme i ceníky konkurence, vybral jsem další automobilky v regionu, Renault a Fiat.

Fiat nabízí starší Punto jako verzi Actual. To je možné koupit za rovných 200 tisíc, přičemž pro dorovnání výbavy s C3 je třeba zakoupit paket Plus za 23 tisíc, což je více než u Citroënu.

Renault nabízí také starší Clio Storia, jehož základní cena je 180 tisíc korun. V jeho výbavě chybí oproti Citroënu snad jen klimatizace, tu ale nabídne o vyšší výbava za 215 tisíc, což je cena srovnatelná s Citroënem. Oproti C3 First ale nabídne rádio a mlhovky, jeví se tedy jako o něco lepší nabídka.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.