Citroën C3 již má nástupce, ale život stávající generace ještě nekončí. Jak je dnes v módě, stávající generace se bude doprodávat za pěknou cenu.
V současné době je móda ponechávat starší modely určitou dobu v souběhu jako základní a nejlevnější moment v segmentu. Je to logické, vývoj je již dávno zaplacen a tyto modely produkují jisté zisky, navíc tvoří jakési přechodné období, dělá lepší cenu a opticky tím snižuje cenovou hladinu je značce.
Stejně dopadnul i Citroën C3, který se doprodává jako model First. Jeho základní cena je 217 tisíc korun, za kterou přináší stejnou výbavu, jako Furio, které se jen doprodává za 225 tisíc. Jaký je rozdíl? V motoru, Furio má totiž 1,4, First má 1,1.
First má slušnou výbavu, najdeme proto v základu dva airbagy, palubní počítač, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a dokonce i klimatizaci. Právě ta dělá nabídku lákavou.
Připlatit se dá jen za metalízu, rádio a vylepšenou záruku.
Jak je na tom stará C3 v porovnání s novou? Novinka se dá v základní výbavě sehnat se stejným motorem za 240 tisíc. Za tuto cenu nabízí téměř totožnou výbavu, ve které chybí snad jen klimatizace. Ta je za příplatek 32 tisíc spolu s rádiem. Dvojice airbagů stojí 16 tisíc spolu s tempomatem a rádiem.
Oproti nové C3 se tedy stará verze vyplatí, ovšem za cenu poněkud obstarožní techniky.
Jako tradičně srovnáme i ceníky konkurence, vybral jsem další automobilky v regionu, Renault a Fiat.
Fiat nabízí starší Punto jako verzi Actual. To je možné koupit za rovných 200 tisíc, přičemž pro dorovnání výbavy s C3 je třeba zakoupit paket Plus za 23 tisíc, což je více než u Citroënu.
Renault nabízí také starší Clio Storia, jehož základní cena je 180 tisíc korun. V jeho výbavě chybí oproti Citroënu snad jen klimatizace, tu ale nabídne o vyšší výbava za 215 tisíc, což je cena srovnatelná s Citroënem. Oproti C3 First ale nabídne rádio a mlhovky, jeví se tedy jako o něco lepší nabídka.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.