Citroën C3 již má nástupce, ale život stávající generace ještě nekončí. Jak je dnes v módě, stávající generace se bude doprodávat za pěknou cenu.
V současné době je móda ponechávat starší modely určitou dobu v souběhu jako základní a nejlevnější moment v segmentu. Je to logické, vývoj je již dávno zaplacen a tyto modely produkují jisté zisky, navíc tvoří jakési přechodné období, dělá lepší cenu a opticky tím snižuje cenovou hladinu je značce.
Stejně dopadnul i Citroën C3, který se doprodává jako model First. Jeho základní cena je 217 tisíc korun, za kterou přináší stejnou výbavu, jako Furio, které se jen doprodává za 225 tisíc. Jaký je rozdíl? V motoru, Furio má totiž 1,4, First má 1,1.
First má slušnou výbavu, najdeme proto v základu dva airbagy, palubní počítač, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a dokonce i klimatizaci. Právě ta dělá nabídku lákavou.
Připlatit se dá jen za metalízu, rádio a vylepšenou záruku.
Jak je na tom stará C3 v porovnání s novou? Novinka se dá v základní výbavě sehnat se stejným motorem za 240 tisíc. Za tuto cenu nabízí téměř totožnou výbavu, ve které chybí snad jen klimatizace. Ta je za příplatek 32 tisíc spolu s rádiem. Dvojice airbagů stojí 16 tisíc spolu s tempomatem a rádiem.
Oproti nové C3 se tedy stará verze vyplatí, ovšem za cenu poněkud obstarožní techniky.
Jako tradičně srovnáme i ceníky konkurence, vybral jsem další automobilky v regionu, Renault a Fiat.
Fiat nabízí starší Punto jako verzi Actual. To je možné koupit za rovných 200 tisíc, přičemž pro dorovnání výbavy s C3 je třeba zakoupit paket Plus za 23 tisíc, což je více než u Citroënu.
Renault nabízí také starší Clio Storia, jehož základní cena je 180 tisíc korun. V jeho výbavě chybí oproti Citroënu snad jen klimatizace, tu ale nabídne o vyšší výbava za 215 tisíc, což je cena srovnatelná s Citroënem. Oproti C3 First ale nabídne rádio a mlhovky, jeví se tedy jako o něco lepší nabídka.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?