Když Ford představil supervýkonný model F150 SVT Raptor, zdálo se to jako šílenost. Ale pokud je pro Vás 320 koní pod kapotou málo, existuje řešení. Texaská firma Hennessey Performance přichází s verzí o výkonu 501 koní.
Chapci od Hennessey se zaměřili především na odladění motoru. Vzali „sériový“ V8 5,4 Triton. Pro zvýšení jeho výkonu použili kompresor, speciální vzduchový filtr, vyměnili vstřikovače paliva a pohráli si s řídící jednotkou. Nezapomněli ani na poladění výfukového potrubí.Jak jsme již zmínili dosahuje výkonu 501 koní, z nuly na stovku se dostane za neuvěřitelných 5,6 sekundy. VelociRaptor zvládne sprint na čtvrt míle za 14,1 sekundy. Maximální rychlost není oficiálně udávána, v USA je ovšem maximální povolená rychlost pro pick-upy 160 km/h.Pro zachování exkluzivity modelu VelociRaptor vyrobí Hennessey ročně pouhých 100 kusů. Cena základního sériového Raptoru je 38995 dolarů, kit od Hennessey vyjde na 14995 dolarů. Výsledná cena VelociRaptoru po úpravě je tedy 53990 dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.